Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Een marketeer zonder ICT-kennis is een marketeer zonder toekomst’

Marketeers zullen zeker niet alle functionaliteiten van CRM-pakketten begrijpen of willen begrijpen. Ze moeten vooral inzien dat CRM niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeers kunnen, volgens Jacobs, wel wat kennis gebruiken omtrent analytische CRM-toepassingen. Ze zijn vaak ook alleen maar met hun eigen activiteiten bezig en niet met de doelstellingen van het gehele bedrijf. Terwijl wat ze doen altijd in dienst moet staan van die doelstellingen. Jacobs: ‘Voor een marketeer is het vandaag de dag essentieel en onontbeerlijk om ICT toe te passen. Ze moeten niet alleen de mogelijkheden kennen, maar het ook kunnen toepassen. Als hij niets wil weten van ICT, zal de marketeer een andere functie moeten zoeken. Een marketeer zonder ICT-kennis is een marketeer zonder toekomst.’
Jacobs denkt dat de CRM-markt nog lang niet verzadigd is. ‘Je moet het alleen goed inkaderen in de bedrijfsdoelstellingen. Daar gaat het vaak mis. We zien CRM daarom ook niet als een afzonderlijke activiteit, maar als een geïntegreerd deel van de totale bedrijfsvoering. Zonder CRM komen marketeers ook ver, daar kan geen misverstand over bestaan. De vraag is alleen hoe lang die weg naar succes dan is. Met ICT gaat het sneller en effectiever.’

related partner content for mobile comes here

Jacobs begrijpt dat veel marketeers heel kritisch over CRM-oplossingen zijn. Maar, zegt hij: ‘Veel klanten weten ook niet wat ze nu precies willen met CRM. Het is beter om klein te beginnen en niet meteen met grootse plannen te starten en vijf jaar aan een systeem te bouwen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in