Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilevers tv-deal in Engeland onderzocht

De Independent Television Commission (ITC) in Engeland gaat Unilevers deal met tv-groep ITV, ter waarde van 320 miljoen pond, tegen het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Britse blad Marketing meldt dat de deal, aangekondigd in mei, de grootste in de Britse mediageschiedenis is en tv-reclame voor Birds Eye Walls, Lever Fabergé, Unilever Cosmetics International en Unilever Bestfoods-merken als Persil, PG Tips en Dove bevat. De deal omvat een periode van vier jaar.

related partner content for mobile comes here

Volgens de Britse ITC-organisatie heeft een concurrerend tv-bedrijf zijn zorgen geuit over de transactie, die een gezonde concurrentie in de weg zou staan. Het mediabureau van Unilever is Initiative Media. De deal zou Unilever een korting van 25 pct op de kosten van zendtijd hebben opgeleverd, zo meldt Marketing.

Van de zijde van ITV wordt benadrukt dat het niet om één maar om twee transacties gaat. Er zouden overeenkomsten zijn gesloten met de bij ITV aangesloten zenders Carlton en Granada waardoor concurrentiebeperking niet aan de orde zou zijn.

De watchdog ITC heeft nog niet definitief besloten om een officieel onderzoek te starten, maar doet eerst voorbereidend onderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in