Unilevers tv-deal in Engeland onderzocht
Het Britse blad Marketing meldt dat de deal, aangekondigd in mei, de grootste in de Britse mediageschiedenis is en tv-reclame voor Birds Eye Walls, Lever Fabergé, Unilever Cosmetics International en Unilever Bestfoods-merken als Persil, PG Tips en Dove bevat. De deal omvat een periode van vier jaar.
Volgens de Britse ITC-organisatie heeft een concurrerend tv-bedrijf zijn zorgen geuit over de transactie, die een gezonde concurrentie in de weg zou staan. Het mediabureau van Unilever is Initiative Media. De deal zou Unilever een korting van 25 pct op de kosten van zendtijd hebben opgeleverd, zo meldt Marketing.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVan de zijde van ITV wordt benadrukt dat het niet om één maar om twee transacties gaat. Er zouden overeenkomsten zijn gesloten met de bij ITV aangesloten zenders Carlton en Granada waardoor concurrentiebeperking niet aan de orde zou zijn.
De watchdog ITC heeft nog niet definitief besloten om een officieel onderzoek te starten, maar doet eerst voorbereidend onderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid