Overslaan en naar de inhoud gaan

Mashable krijgt 17 miljoen van Time Warner Investments

Mashable moet 'wereldwijd mediamerk' worden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pete Cashmore, CEO van mediabedrijf , maakte vandaag via LinkedIn bekend een investering van 17 miljoen te krijgen van Time Warner Investments. Met het doel om &;een wereldwijd mediamerk&; op te zetten.

related partner content for mobile comes here

In zijn LinkedIn post bedankt hij zijn staf en licht hij toe welke kant het bedrijf op zal gaan.

De investering wordt gebruikt om internationaal uit te breiden en om de redactie op te schalen. In zijn statement schrijft hij dit een nieuwe stap is &;na bijna tien jaar succesvol als startup te hebben gefungeerd&;.

Het bedrijf heeft nu kantoren in onder andere New York, Londen, Sydney en Los Angeles. Ook bewandelen ze sinds enige tijd de Spaanstalige markt met &;El Pulso&;.

De omzet van het bedrijf groeide vrijwel elk jaar met 45%. Dat is te danken aan het leveren van betere diensten aan klanten, aldus Cashmore. Waaronder nieuw aangetrokken talent voor het sales team en het bieden van manieren om met de community van Mashable in contact te treden.

Nieuwe categorieën als real-time nieuws, het klimaat reizen en geschiedenis droegen bij aan een groei van ruim 40% van het aantal unieke bezoekers.

Ook via social media werden successen geboekt. Inmiddels volgen zo&;n 21 miljoen mensen Mashable. Ze investeerde onder andere in Facebook Q&As over Net Neutralitt, Twitter chatsessies over business en live verslaggeving over productlanceringen via Snapchat.

De investering wordt onder andere gebruikt om 100 man extra personeel aan te nemen, meer te doen met video zoals Docu-series en productreviews. Ook wordt geïnvesteerd in het bieden van nieuwe premium content-opties voor klanten.

Pete Cashmore startte zijn bedrijf toen hij 19 jaar oud was in Schotland. Zijn doel was, zo zegt hij in zijn , om de digitale revolutie vast te leggen. In 2009 werd hij door INQ uitgeroepen tot de meest invloedrijke Brit en meest invloedrijke Twitter-gebruiker ter wereld.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in