Overslaan en naar de inhoud gaan

Machtswisseling Lidl, Nederlander aan het roer van marketing

Lidl is de top van zijn bedrijf kwijtgeraakt, maar heeft die snel uit eigen gelederen vervangen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lidl is zijn ceo Karl-Heinz Holland kwijtgeraakt. Vanwege een onoverbrugbaar ‘strategisch verschil van inzicht’ besloot Holland op te stappen na 23 jaar dienst. In zijn kielzog vertrok ook  inkoopdirecteur Dawid Jaschok.

related partner content for mobile comes here

Lang heeft het supermarktconcern niet zonder top gezeten. Het kwam binnen een paar dagen met een nieuwe naam: de 40-jarige Sven Seidel neemt de leiding van de discounter over. Seidel is sinds drie jaar verantwoordelijk voor business development binnen de Schwarz-Gruppe, het moederbedrijf van de Lidl. Dat meldt het Duitse vakblad Lebensmittelzeitung (LZ), dat zich baseert op vertrouwelijke bronnen.

Ook voor de vertrokken inkoopdirecteur Dawid Jaschok is  met de Nederlander Robin Goudsblom een opvolger aangewezen. Hij krijgt zowel inkoop als marketing onder zich. Goudsblom was al in dienst van Lidl.

Lidl telt  3.300 winkels, 70.000 medewerkers een omzet van circa 18 miljard euro.  Het concern  wil af van zijn imago als pure prijsvechter, en zich  ook met zijn service onderscheiden. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in