Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenvattingen Eredivisie blijven bij NOS

Het eredivisievoetbal is ook de komende drie jaar te zien bij de NOS.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om de samenvattingen van de eredivisiewedstrijden. Dat hebben Eredivisie Media & Marketing (EMM) en de NOS bekendgemaakt. Er is een overeenkomst gesloten met betrekking tot de seizoenen 2014/15, 2015/16 en 2016/17. De rechten op live verslag van Eredivisie wedstrijden via de radio zijn ook onderdeel van de overeenkomst.

related partner content for mobile comes here

&;Duidelijkheid voor de fans&;
Frank Rutten, ceo van EMM: &;De Eredivisie en de NOS hebben een langdurige en prettige relatie met elkaar en die zetten we met plezier de komende drie jaar voort. Voor de fans schept dit een duidelijk aanbod: voor alle live wedstrijden kan men terecht bij Fox Sports Eredivisie en voor de samenvattingen bij de NOS.&;

Rutten vervolgt: &;Dat we nu deze keuze hebben gemaakt onderstreept bovendien eens te meer dat we met onze vrij toegankelijke zender Fox werken met een plan voor de lange termijn, zoals vanaf de start altijd is benadrukt. Fox is pas zeven maanden in de lucht terwijl onze horizon 12 jaar verder ligt. Met Fox en Fox Sports werken we daarom met vertrouwen en onveranderde ambitie verder aan de toekomst.”

Jan de Jong, algemeen directeur NOS: &;De enige manier waarop de Nederlandse publieke omroep echt breed kan blijven, is met het uitzenden van nieuws en sport. Daarmee bereiken we heel Nederland. Het verwerven van de samenvattingen van de Eredivisie past perfect in die strategie.&;

Wat gaat Fox doen?
Bij Fox is volgens bronnen het managementteam verdeeld geweest over de vraag of het de samenvattingen op het eigen open kanaal moeten gaan uitzenden, of voor 200 miljoen euro – opnieuw – aan de NOS verkopen.  Dit dilemma leidde tot het vertrek na al een paar maanden van commercieel directeur Özlen Uncu en programmabaas Peter Lubbers. Enerzijds kun je een zender bouwen met de voetbalsamenvattingen. Daarmee kun je veel kijkers trekken, ze ook nog warm maken voor het betaalkanaal Fox Sports Eredivisie en reclame-inkomsten genereren. Anderzijds kan Fox van die 200 miljoen een zender creëren met nieuwe Nederlandse content en series en films uit de wereldwijde bibliotheek. Dat laatste lijkt nu te gaan gebeuren.


 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in