Overslaan en naar de inhoud gaan

Lowe/Draftfcb en VU met Digital Daisy

Lowe/Draftfcb en de Vrije Universiteit komen met Digital Daisy, een online branding monitor waarmee adverteerders dagelijks kunnen volgen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vraag die zo elke dag beantwoord kan worden is: houden consumenten van mijn merk, of niet? En vooral: hoe komt dat? Dr. Ivar Vermeulen, communicatiewetenschapper aan de Vrije Universiteit zegt: 'Digital volgt dagelijks het Nederlandstalige sociale medialandschap op meningen van consumenten over een grote hoeveelheid merken. We analyseren niet alleen hoe vaak er over merken wordt gesproken en of de meningen van consumenten positief of negatief zijn, maar ook wat merken voor verschillende mensen betekenen. Welke connecties maken mensen als ze aan merken denken? En welke merkeigenschappen vinden ze het meest opvallend? Daarnaast kan Digital Daisy veranderingen in frequentie, sentiment en merkbetekenis relateren aan nieuwsberichten, productintroducties of reclamecampagnes.'

related partner content for mobile comes here

De samenwerking tussen Lowe/Draftfcb en de Vrije Universiteit Amsterdam moet ervoor zorgen dat er vanuit een wetenschappelijke benadering beter inzicht gekregen kan worden in de gedachten van mensen over merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in