Lowe/Draftfcb en VU met Digital Daisy


De vraag die zo elke dag beantwoord kan worden is: houden consumenten van mijn merk, of niet? En vooral: hoe komt dat? Dr. Ivar Vermeulen, communicatiewetenschapper aan de Vrije Universiteit zegt: 'Digital Daisy volgt dagelijks het Nederlandstalige sociale medialandschap op meningen van consumenten over een grote hoeveelheid merken. We analyseren niet alleen hoe vaak er over merken wordt gesproken en of de meningen van consumenten positief of negatief zijn, maar ook wat merken voor verschillende mensen betekenen. Welke connecties maken mensen als ze aan merken denken? En welke merkeigenschappen vinden ze het meest opvallend? Daarnaast kan Digital Daisy veranderingen in frequentie, sentiment en merkbetekenis relateren aan nieuwsberichten, productintroducties of reclamecampagnes.'
De samenwerking tussen Lowe/Draftfcb en de Vrije Universiteit Amsterdam moet ervoor zorgen dat er vanuit een wetenschappelijke benadering beter inzicht gekregen kan worden in de gedachten van mensen over merken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid