Overslaan en naar de inhoud gaan

Koop maar krachtig

Ik heb inmiddels mijn buik vol van die recessiepraat. Zelden een mediacampagne gezien die zo krachtig is als deze recessiecampagne. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De media schreeuwen dat het slecht gaat… we meten de vertrouwensindex van de consument en verhip... die daalt. Ik word dus ook best gelukkig van het feit dat de sinterklaasverkopen alle records hebben gebroken. Ook de kerstverkopen lijken er weer heel goed uit te zien. De consument laat zich gelukkig (nog) niets wijsmaken wat betreft de ‘kleine uitgaven’.

related partner content for mobile comes here

De koopkracht staat voor de man op straat nog niet echt onder druk. Alleen beloftes van de overheid dat de koopkracht stijgt, worden net als de cijfers van het CPB of de inflatiecijfers allang niet meer voor zoete koek aangenomen en de grote uitgaven en beslissingen die echt geld kosten worden resoluut uitgesteld.

We willen dus nog wel uitgeven, alleen niet te veel. We stellen massaal de nieuwe auto nog even uit. En ook de wintersport wordt vervangen voor een lang weekend CenterParcs.
De consument is dus wijzer geworden, laat zich niet meer ringeloren en is inmiddels expert geworden in het vinden van de goedkoopste prijs op internet. Marktplaats is net als de Bijenkorf een merk dat niet verkeerd klinkt op fancy party’s. Het laat zien dat je slim bent en de weg kent!

Kopen is structureel veranderd. Iedereen kan het en op alles is af te dingen.
Dus het credo voor 2009 is… koop maar doe het krachtig! Het salaris lijkt erg veel op dat van vorige maand en tanken bij de benzinepomp is ook geen slag in het gezicht meer.
Het is nu inkooptijd en ga anticyclisch te werk. Ga als iedereen de aankoop van een auto uitstelt juist naar de autodealer toe. Dan krijg je bij die Renault Espace de Renault Twingo er gratis bij!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in