De groene kant van de kredietcrisis


Honda stopt met de Formule 1 en investeert meer in haar hybride technologie.
Zwitserleven komt met het GroenPensioen.
De ASN Bank groeit en komt in januari met een betaalrekening zodat haar klanten nog groener kunnen bankieren.
Het WNF is genomineerd voor de Gouden Loekie.
Het lijkt er dus op dat de kredietcrisis ook een groene kant heeft. Consumenten zullen nu zeker op zoek zijn naar een stuk transparantie en daar profiteren de groene financiële aanbieders door hun transparante beleggingsstrategie zeker van. Maar geldt dat ook voor de andere producten. Is de vraag naar groene producten echt toegenomen of is de behoefte van de consument hetzelfde gebleven maar komen er nu eindelijk producten op de markt voor deze behoefte.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp basis van de resultaten van Google Trends for Search zien we geen verschil in de populariteit van de zoekterm "duurzaam". Dat vertoont al 4 jaar lang min of meer hetzelfde volume en patroon. Stabiel over het hele jaar met een dipje in juli en augustus. Dan is de consument met vakantie en wil men zich blijkbaar even geen zorgen maken.
Het lijkt er dus op dat de reeds bestaande behoefte van de consument nu eindelijk wordt opgepakt en er passende producten worden aangeboden. Dat betekent echter ook dat er nog volop ruimte is voor succesvolle duurzame producten. Is er toch nog een positieve kant aan de kredietcrisis
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid