Overslaan en naar de inhoud gaan

De groene kant van de kredietcrisis

Er lijkt de afgelopen weken wel een groene golf op gang gekomen te zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Honda stopt met de Formule 1 en investeert meer in haar hybride technologie.
Zwitserleven komt met het GroenPensioen.
De ASN Bank groeit en komt in januari met een betaalrekening zodat haar klanten nog groener kunnen bankieren.
Het WNF is genomineerd voor de Gouden Loekie.

related partner content for mobile comes here

Het lijkt er dus op dat de kredietcrisis ook een groene kant heeft. Consumenten zullen nu zeker op zoek zijn naar een stuk transparantie en daar profiteren de groene financiële aanbieders door hun transparante beleggingsstrategie zeker van. Maar geldt dat ook voor de andere producten. Is de vraag naar groene producten echt toegenomen of is de behoefte van de consument hetzelfde gebleven maar komen er nu eindelijk producten op de markt voor deze behoefte.

Op basis van de resultaten van Google Trends for Search zien we geen verschil in de populariteit van de zoekterm "duurzaam". Dat vertoont al 4 jaar lang min of meer hetzelfde volume en patroon. Stabiel over het hele jaar met een dipje in juli en augustus. Dan is de consument met vakantie en wil men zich blijkbaar even geen zorgen maken.

Het lijkt er dus op dat de reeds bestaande behoefte van de consument nu eindelijk wordt opgepakt en er passende producten worden aangeboden. Dat betekent echter ook dat er nog volop ruimte is voor succesvolle duurzame producten. Is er toch nog een positieve kant aan de kredietcrisis

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in