Overslaan en naar de inhoud gaan

'Keurmerk Thuiswinkel Waarborg betrouwbaarst'

Ruim 90 procent van de consumenten hecht waarde aan een keurmerk voor webshops. 68 procent van hen vindt het keurmerk Thuiswinkel Waarborg…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim 90 procent van de consumenten hecht waarde aan een keurmerk voor webshops. 68 procent van hen vindt het keurmerk Thuiswinkel Waarborg het betrouwbaarst. Dit blijkt uit het keurmerkonderzoek van product- en prijsvergelijker in opdracht van consumentenmagazine .

related partner content for mobile comes here

De belangrijkste reden voor een keurmerk is, zo blijkt uit het onderzoek, dat het vertrouwen geeft.

Naast het belang van een keurmerk hechten de online shoppers veel waarde aan elkaars mening. Ze lezen winkelbeoordelingen van andere consumenten voor ze het product al dan niet aanschaffen.

In 2008 zijn er drie nieuwe keurmerken bij gekomen: DigiKeur, MKB Keurmerk en Thuiswinkel Keurmerk. Dit terwijl reeds vier keurmerken bekend waren: mkbOK, Qshops, Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk.

Na een beoordeling van onder meer de algemene voorwaarden en het uittreksel van de Kamer van Koophandel concludeert Vergelijk.nl dat Webshop Keurmerk en Thuiswinkel Waarborg betrouwbaar zijn. Qshops en mkbOK zitten in de middenmoot.

Ben Kerkhof, directeur Vergelijk.nl: 'Webshop Keurmerk springt eruit omdat zij een stichting zijn. Daarnaast hebben de aangesloten winkels geen enkele band met het bestuur van de Stichting Webshop Keurmerk, waardoor ze onafhankelijk kunnen zijn. Thuiswinkel Waarborg heeft te maken met de problematiek van een vereniging. DigiKeur, MKB Keurmerk en Thuiswinkel Keurmerk moeten zichzelf nog bewijzen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in