Consument wil vooral bellen en sms'en
Dat blijkt uit een onderzoek van Ruigrok | NetPanel in opdracht van trendblad Second Sight onder 512 respondenten. De uitkomsten werden afgezet tegen eerder onderzoek uit 2004. Uit het nieuwe onderzoek blijkt dat onze behoefte aan telefonie en het gebruik ervan in het algemeen niet opmerkelijk zijn veranderd. We houden het graag simpel. Een telefoon moet vooral eenvoudig te bedienen zijn, vinden we (90 procent), en dat was vier jaar geleden ook al zo.
Uit het gebruik van de functies van onze mobiele telefoon blijkt net als vier jaar geleden een duidelijke voorkeur te bestaan voor bellen en sms'en. Wel gebruiken jongere mensen vaak meer van de functies op hun mobiel dan oudere mensen. Ten opzichte van het gemiddelde doen de 18- tot 35-jarigen bijvoorbeeld vaker iets met bluetooth en de rekenmachine, spelen ze vaker spelletjes en maken ze vaker filmpjes.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEen opmerkelijke uitkomst is de geringe populariteit van mobiel internet, een van de paradepaardjes van providers en telecomproducenten. Maar slechts 16 procent van de respondenten gebruikt internet op zijn of haar mobiel; wel ligt het gebruik in de leeftijdsgroep van 18 tot 35 jaar hoger (28 procent). De belangrijkste redenen om geen gebruik te maken van mobiel internet zijn te duur, te langzaam en te onhandig.
Ook opmerkelijk: veel consumenten gaan akkoord met toezending van advertenties en andere commerciële boodschappen naar hun mobiel. Voorwaarde is wel dat er iets tegenover staat, zoals gratis belminuten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid