Optimale zoekmachine strategie voor 2009 (3)
Vorige week schreef mijn collega Paul Aelen het eerste deel van Optimale zoekmachine strategie voor 2009. Deel 2 is lees je hier. Vandaag aan mij om deel 3 te posten:
Integratie SEA & SEO
Het blijft essentieel om Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Optimalisatie (SEO) op elkaar af te stemmen. Een goede afstemming kan onder andere voorkomen dat er veel tijd geïnvesteerd wordt in het optimaliseren van zoektermen in de natuurlijke resultaten die niet rendabel zijn. Door de prestatie van zoektermen eerst in een SEA campagne te testen kan dit worden voorkomen. Door vervolgens zowel in de betaalde als in de natuurlijk resultaten van Google op de juiste zoekopdrachten naar voren te komen, word je in de ogen van de consument belangrijker. De kracht van herhalen geldt ook voor zoekmachine marketing.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Web analytics
Alle eerder genoemde optimalisatie methoden moeten uiteraard bijdragen aan de gestelde doelstellingen. Om te kunnen bepalen of de inspanningen inderdaad het gewenste effect hebben, is het noodzakelijk dat er goed wordt gemeten. Web analytics tools kosten niet veel geld meer, denk bijvoorbeeld aan de gratis Google Analytics tool. Echter net als bij bid management systemen geldt ook hier dat de waarde van een tool afhankelijk is van de mensen die er mee werken. Dit betekent meteen ook dat de investering voor een web analytics tool vooral zit in de uren die gestoken moeten worden in de interpretatie.
Conclusie
Door het strategisch toepassen van de eerder genoemde mogelijkheden van zoekmachine marketing kan het verschil worden gemaakt dat bepalend gaat zijn voor het succes. Wanneer er niet wordt ingespeeld op de nieuwe mogelijkheden stijgen de kosten en neemt het rendement van zoekmachine marketing af. Wanneer er echter een goede actieve strategie wordt toegepast, waarbij rekening gehouden wordt met de ontwikkelingen van de zoekmachines, de doelgroep, de concurrentie en de kracht van het bedrijf zelf, dan zijn de resultaten van zoekmachine marketing enorm!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid