Overslaan en naar de inhoud gaan

Optimale zoekmachine strategie voor 2009 (3)

Vorige week schreef mijn collega Paul Aelen het eerste deel van Optimale zoekmachine strategie voor 2009. Deel 2 is lees je hier. Vandaag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week schreef mijn collega het eerste deel van . Deel 2 is . Vandaag aan mij om deel 3 te posten:

related partner content for mobile comes here

Integratie SEA & SEO
Het blijft essentieel om Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Optimalisatie (SEO) op elkaar af te stemmen. Een goede afstemming kan onder andere voorkomen dat er veel tijd geïnvesteerd wordt in het optimaliseren van zoektermen in de natuurlijke resultaten die niet rendabel zijn. Door de prestatie van zoektermen eerst in een SEA campagne te testen kan dit worden voorkomen. Door vervolgens zowel in de betaalde als in de natuurlijk resultaten van Google op de juiste zoekopdrachten naar voren te komen, word je in de ogen van de consument belangrijker. De kracht van herhalen geldt ook voor zoekmachine marketing.

Web analytics
Alle eerder genoemde optimalisatie methoden moeten uiteraard bijdragen aan de gestelde doelstellingen. Om te kunnen bepalen of de inspanningen inderdaad het gewenste effect hebben, is het noodzakelijk dat er goed wordt gemeten. Web analytics tools kosten niet veel geld meer, denk bijvoorbeeld aan de gratis Google Analytics tool. Echter net als bij bid management systemen geldt ook hier dat de waarde van een tool afhankelijk is van de mensen die er mee werken. Dit betekent meteen ook dat de investering voor een web analytics tool vooral zit in de uren die gestoken moeten worden in de interpretatie.

Conclusie
Door het strategisch toepassen van de eerder genoemde mogelijkheden van zoekmachine marketing kan het verschil worden gemaakt dat bepalend gaat zijn voor het succes. Wanneer er niet wordt ingespeeld op de nieuwe mogelijkheden stijgen de kosten en neemt het rendement van zoekmachine marketing af. Wanneer er echter een goede actieve strategie wordt toegepast, waarbij rekening gehouden wordt met de ontwikkelingen van de zoekmachines, de doelgroep, de concurrentie en de kracht van het bedrijf zelf, dan zijn de resultaten van zoekmachine marketing enorm!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in