
Dat blijkt uit het Jaarpersbericht kijkcijfers 2012 van SKO. De groei van 2,5 procent wordt vooral veroorzaakt door het kijken naar sportevenementen (WK schaatsen Allround, EK Voetbal, Olympische Spelen) en slecht weer in de aprilmaand.
De kijktijd in 2010 was exact gelijk aan die in 2011: 3 uur en 11 minuten.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandClient Services Director - Media
ScheepensOnline marketeer
REEF
Uitgesteld
Uitgesteld kijken groeit wel, maar neemt nog geen vlucht. Het gaat om 3,2 procent van de totale kijktijd. In 2011 was het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag nog 2,9 procent.
Zenderaandelen
Het marktaandeel van de Publieke Omroep steeg van 32,0 procent in 2011 naar 34,5 procent in 2012. RTL Nederland daalde van 26,2 procent naar 24,4 procent en SBS daalde van 15,9 procent naar 14,0 procent (doelgroep 6+, periode: gehele dag).
Nederland 1 heeft het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (21,4 procent) als de avond (23,5 procent).
Programma
Het meest bekeken programma in 2012 is de EK voetbalwedstrijd EK Portugal- Nederland van 17 juni 2012: 8,0 miljoen kijkers.
In de top 10 van meest bekeken programma's komen zeven EK wedstrijden (of EK journaal of huldiging) voor en twee Olympische hockey-uitzendingen. In de top 10 ook de meest bekeken uitzending van Boer zoekt Vrouw.
Het meest bekeken niet-sportprogramma in 2012 is dan ook die uitzending van Boer zoekt vrouw (23 september): 4,3 miljoen kijkers. In de top 10 van meest bekeken programma's zonder sport, komt zes keer een uitzending van The Voice (Kids) voor. (Zie hieronder.)
Boer
De lijst van programma’s die uitgesteld gekeken worden via het televisiescherm wordt ook aangevoerd door Boer zoekt vrouw (de aflevering van 11 november): 448 duizend kijkers. Dat is ruim 1 op de 10 kijkers.
De toplijst SKO WEB-TV (meest gestarte streams op internet) wordt aangevoerd door Wie is de Mol van 12 januari 2012, met 330 duizend opgevraagde streams (binnen een week).
Top 10 zonder sport
1 Boer zoekt vrouw 23-9, Ned1, 27,9%, 4.273.000 kijkers
2 Voice of Holland The Finals 20-1, RTL4, 24,1%, 3.689.000 kijkers
3 Voice of Holland 5-10, RTL4, 22,0%, 3.371.000 kijkers
4 Voice of Holland Live 7-12, RTL4, 22,0%, 3.365.000 kijkers
5 Journaal 20 uur 28-10, Ned1, 21,9%, 3.353.000 kijkers
6 Moordvrouw 20-1, RTL4, 21,7%, 3.323.000 kijkers
7 Voice of Holland The Results 20-1, RTL4, 20,9%, 3.204.000 kijkers
8 TV Show 18-11, Ned1, 20,0%,3.068.000 kijkers
9 Voice of Holland The Battle, 2-11, RTL4, 20,0%, 3.064.000 kijkers
10 The Voice Kids 3-2, RTL4, 19,9%, 3.053.000 kijkers
(Meest bekeken programma’s exclusief sport, doelgroep 6 jaar en ouder, periode: gehele dag)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee