Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijktijd gestegen in 2012

De Nederlander keek in 2012 gemiddeld 3 uur en 16 minuten televisie per dag. In 2011 was dit 3 uur en 11 minuten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kijktijd in 2010 was exact gelijk aan die in 2011: 3 uur en 11 minuten.

Uitgesteld
Uitgesteld kijken groeit wel, maar neemt nog geen vlucht. Het gaat om 3,2 procent van de totale kijktijd. In 2011 was het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag nog 2,9 procent.

Zenderaandelen
Het marktaandeel van de Publieke Omroep steeg van 32,0 procent in 2011 naar 34,5 procent in 2012. RTL Nederland daalde van 26,2 procent naar 24,4 procent en SBS daalde van 15,9 procent naar 14,0 procent (doelgroep 6+, periode: gehele dag).

Nederland 1 heeft het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (21,4 procent) als de avond (23,5 procent).

Programma
Het meest bekeken programma in 2012 is de EK voetbalwedstrijd EK Portugal- Nederland van 17 juni 2012: 8,0 miljoen kijkers.

In de top 10 van meest bekeken programma's komen zeven EK wedstrijden (of EK journaal of huldiging) voor en twee Olympische hockey-uitzendingen. In de top 10 ook de meest bekeken uitzending van Boer zoekt Vrouw.

Het meest bekeken niet-sportprogramma in 2012 is dan ook die uitzending van Boer zoekt vrouw (23 september): 4,3 miljoen kijkers. In de top 10 van meest bekeken programma's zonder sport, komt zes keer een uitzending van The Voice (Kids) voor. (Zie hieronder.)

Boer
De lijst van programma’s die uitgesteld gekeken worden via het televisiescherm wordt ook aangevoerd door Boer zoekt vrouw (de aflevering van 11 november): 448 duizend kijkers. Dat is ruim 1 op de 10 kijkers.

De toplijst SKO WEB-TV (meest gestarte streams op internet) wordt aangevoerd door Wie is de Mol van 12 januari 2012, met 330 duizend opgevraagde streams (binnen een week).

Top 10 zonder sport
1 Boer zoekt vrouw 23-9, Ned1, 27,9%, 4.273.000 kijkers

2 Voice of Holland The Finals 20-1, RTL4, 24,1%, 3.689.000 kijkers

3 Voice of Holland 5-10, RTL4, 22,0%, 3.371.000 kijkers

4 Voice of Holland Live 7-12, RTL4, 22,0%, 3.365.000 kijkers

5 Journaal 20 uur 28-10, Ned1, 21,9%, 3.353.000 kijkers

6 Moordvrouw 20-1, RTL4, 21,7%, 3.323.000 kijkers

7 Voice of Holland The Results 20-1, RTL4, 20,9%, 3.204.000 kijkers

8 TV Show 18-11, Ned1, 20,0%,3.068.000 kijkers

9 Voice of Holland The Battle, 2-11, RTL4, 20,0%, 3.064.000 kijkers

10 The Voice Kids 3-2, RTL4, 19,9%, 3.053.000 kijkers

(Meest bekeken programma’s exclusief sport, doelgroep 6 jaar en ouder, periode: gehele dag)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in