Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren: duurzaamheid merk belangrijk

56 procent van de jongeren vindt het belangrijk om meer groene en eerlijke producten te kopen, maar ze weten niet waar ze op moeten letten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit recent onderzoek door onder jongeren tussen de 18 en 25 jaar (n=400). De helft van de jongeren weet niet goed waar zij op kunnen letten bij hun aankopen. Bovendien lopen de opvattingen over wat duurzaamheid inhoudt uiteen.

related partner content for mobile comes here

Jongeren hebben verschillende associaties bij duurzame merken. Puntsgewijs:

45 procent denkt aan merken die op een milieuvriendelijke en eerlijke wijze gemaakt worden

30 procent denkt aan merken die producten verkoopt die langer mee gaan

16 procent denkt aan merken die financieel gezond zijn tijdens de economische crisis

Niels Oskam, oprichter van Rank a Brand, concludeert naar aanleiding van het onderzoek: ‘Het thema duurzaamheid is voor laag- en hoogopgeleide jongeren even belangrijk. Dit in tegenstelling tot oudere consumenten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in