Overslaan en naar de inhoud gaan

IJs Ben & Jerry’s milieuvriendelijker

IJsfabrikant Ben & Jerry’s wil zijn ijsjes milieuvriendelijker maken. Het bedrijf gaat onder meer investeren in windenergie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

wil daarmee de uitstoot van broeikasgas door de koeien, die de melk voor het ijs produceren, compenseren. Het ijsmerk vierde gisteren het 30-jarig bestaan.

related partner content for mobile comes here

'Wij hebben van koe tot ijsbeker gekeken hoeveel CO2 bij het productieproces vrijkomt. Wat we niet kunnen besparen, zoals met de koeien, compenseren we’, zegt Anniek Mauser, de Europese duurzaamheidsmanager van het bedrijf. Ben & Jerry’s is enkele jaren geleden met het zogeheten ‘Caring Dairy’-programma gestart.

Het compenseren van CO2-uitstoot is controversieel, omdat met veel projecten zou worden gerommeld. Maar het Wereld Natuur Fonds (WNF), een van de partners van het programma, is ervan overtuigd dat het bedrijf op de goede wijze compenseert.

Aan het programma van Ben & Jerry’s, dat sinds 2000 onderdeel is van voedingsconcern Unilever, werkten in eerste instantie elf boeren mee. In workshops met landbouwexperts en milieuorganisaties werd gekeken hoe de boeren het beste hun activiteiten konden verduurzamen. Inmiddels is het programma uitgebreid en werkt het bedrijf samen met zuivelcoöperatie Cono (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in