Overslaan en naar de inhoud gaan

'Hierbij vorderen we uw klantenbestand'

Deze week de politie ineens de bezoekdata halen van de site LouisSeveke.nl. Wat heeft dat nu met marketing te maken? Wellicht meer dan u…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week de politie ineens de bezoekdata halen van de site . Wat heeft dat nu met marketing te maken? Wellicht meer dan u denkt. De data die u van klanten opslaat, zoals van zoekgedrag, kan de politie voor onderzoek eventjes komen ophalen.

related partner content for mobile comes here

Op , een pro deo journalistieke hobby, heb ik een artikel geschreven met als titel . Dat gaat over onder meer Ilse, Google en andere zoekdiensten die niet alleen ons complete zoekgedrag bewaren maar daar ook per zoekopdracht het IP-nummer (het nummerbord van de vaste verbinding met internet) aan toevoegen. En om het compleet te maken: een partij als Ilse bewaart die data voor altijd.

Het is, zeg maar, het vastleggen van alle routes met uw auto - en de routes die u hebt opgezocht met uw TomTom - die liggen opgeslagen bij deze bedrijven.

"Nou en?", zal de oprechte marketeer zeggen, "krijgen we weer dat gezeur over privacy? Dat was toch iets van de vorige eeuw?"

Nee, het is bij uitstek het gevechtsterrein van de 21ste eeuw, zoals collegablogger en direct marketeer begin deze eeuw al riep.

Sinds 1 januari 2006 is er Nederlandse wetgeving op grond waarvan de politie data van klanten kan vorderen bij bedrijven en instellingen. Het volk weet van niets, maar die zaak van Sévèke zou ons wellicht eens aan het denken moeten zetten. Wie durft straks waar nog persoonlijke gegevens achter te laten? Of is dat ook overdreven?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in