Winkelketens jagen consumenten de webwinkels in


Het is al jaren bekend dat de marketing mix geen 4 P 's heeft maar 5. Een belangrijke en uiterst voor de hand liggende conclusie. Veel dienstverlenende bedrijven doen dan ook hun uiterste best die bekende vijfde P goed in te vullen.
De service wordt ? met vallen en opstaan - een stuk beter. Een dieptreurige uitzondering vormen de winkelketens. Ze investeren tientallen miljoenen in winkels op dure locaties. Kosten nog moeite worden gespaard om de winkels zo fraai mogelijk vorm te geven en in te richten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVervolgens wordt een groepje pubers tegen zo laag mogelijke kosten ingehuurd om die dure winkels te bemannen. De P van personeel wordt de P van Pubers.
En het werkelijke toppunt van ergernis blijven de elektronica en telecom ketens. Het 'objectief advies' is uitsluitend gebaseerd op de eigen marge. En de rest van de service? Wordt je ooit herkend, wordt er ooit iets aangeboden op basis van je aankoopgedrag?
Databasemarketing bestaat bij de retailers nog altijd niet. Waarom wordt ik door Amazon veel beter geïnformeerd dan bij academische boekhandel Scheltema, waar ik al 30 jaar klant ben?
Retailers: slaap rustig verder, wij doen onze aankopen wel vanaf het scherm.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid