Overslaan en naar de inhoud gaan

Winkelketens jagen consumenten de webwinkels in

Door gastblogger Max Kohnstamm van SRM
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is al jaren bekend dat de marketing mix geen 4 P 's heeft maar 5. Een belangrijke en uiterst voor de hand liggende conclusie. Veel dienstverlenende bedrijven doen dan ook hun uiterste best die bekende vijfde P goed in te vullen.

related partner content for mobile comes here

De service wordt ? met vallen en opstaan - een stuk beter. Een dieptreurige uitzondering vormen de winkelketens. Ze investeren tientallen miljoenen in winkels op dure locaties. Kosten nog moeite worden gespaard om de winkels zo fraai mogelijk vorm te geven en in te richten.

Vervolgens wordt een groepje pubers tegen zo laag mogelijke kosten ingehuurd om die dure winkels te bemannen. De P van personeel wordt de P van Pubers.

En het werkelijke toppunt van ergernis blijven de elektronica en telecom ketens. Het 'objectief advies' is uitsluitend gebaseerd op de eigen marge. En de rest van de service? Wordt je ooit herkend, wordt er ooit iets aangeboden op basis van je aankoopgedrag?

Databasemarketing bestaat bij de retailers nog altijd niet. Waarom wordt ik door Amazon veel beter geïnformeerd dan bij academische boekhandel Scheltema, waar ik al 30 jaar klant ben?

Retailers: slaap rustig verder, wij doen onze aankopen wel vanaf het scherm.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in