Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Windei voor Stevia Kristalpoeder van Natrena

Bezoekers van voedselwebsite Foodwatch hebben Stevia Kristalpoeder van Natrena uitgeroepen tot meest misleidende voedselproduct.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee is producent Douwe Egberts winnaar van het , een verkiezing van consumentenorganisatie Foodwatch.

related partner content for mobile comes here

Ruim 14.000 consumenten brachten hun stem uit. Volgens Foodwatch bevat een bus Kristalpoeder voor 97 procent het goedkope vulmiddel maltodextrine en voor 3 procent stevia. Door met grote letters Stevia op de bus te zetten, misleidt Douwe Egberts de klant, zegt Foodwatch. &;Nog nooit ontving foodwatch zoveel klachten van consumenten over een product&;, meldt de organisatie ook.

Andere genomineerden voor het Gouden Windei waren slagroomtaarten van de Hema, het Energy Shot-drankje van Red Bull, Festini perenijs van Ola en zalm van Albert Heijn met het predikaat "Puur&Eerlijk".

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in