Overslaan en naar de inhoud gaan

Google Chrome wint terrein

Google heeft met zijn internetbrowser Chrome duidelijk terrein gewonnen ten opzichte van de concurrentie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

lijkt in Europa te hebben geprofiteerd van de strijd die ontbrandde nadat internetgebruikers een keuzemenu moest voorschotelen met de verschillende browsers.

related partner content for mobile comes here

Inmiddels heeft Chrome in Europa een marktaandeel van 8,68 procent, zo blijkt uit gegevens van StatCounter, een bureau dat het verkeer op websites volgt. Begin dit jaar was dat nog 5,78 procent. Microsoft zakte met Internet Explorer van bijna 45 procent naar ruim 43 procent. , lange tijd de grootste uitdager van Internet Explorer, zakte een procentpunt naar 38,8 procent.

Gebruikers van het besturingssysteem Windows in de Europese Unie konden vanaf begin maart na het installeren van een update van Windows kiezen met welke browser zij standaard wilden surfen op het internet. De keuze vloeide voort uit een schikking tussen Microsoft en de Europese Commissie. Brussel deed onderzoek naar misbruik van de dominante positie die het Amerikaanse softwareconcern heeft met zijn besturingssysteem Windows. Deze positie zou onder meer zijn gebruikt om concurrentie voor zijn browser Internet Explorer te bemoeilijken.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in