Wennen aan Twitter


Ook trendwatchers moesten wennen aan Twitter. Reinier Evers bijvoorbeeld, oprichter van Trendwatching.com. Hij zag in het begin niets in Twitter, maar stelde later wel zijn oordeel bij.
Evers: ‘Ik liep met Twitter in de ‘persoonlijke’ valkuil. Omdat we vanaf het allereerste begin Twitter hebben gevolgd, was ik in eerste instantie sceptisch, omdat ik persoonlijk helemaal niet geïnteresseerd was in het feit dat iemand een croissant at, bijvoorbeeld. Maar als je verder kijkt en ziet dat zoveel mensen wel enthousiast zijn over Twitter, zul je er toch moeten induiken.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEvers vertelde erover op het congres Digitaal Willen We Allemaal, vorige week. MarketingOnline.nl sprak daarna even met hem.
Met name de ' global brain' -functie van Twitter is volgens Evers interessant voor marketing. Marketeers zouden allemaal een twitter-manager in dienst moeten nemen, aldus de trendwatcher. ‘Ieder groot bedrijf zou meteen geld moeten vrijmaken voor een Twitter-manager, die wereldwijd alle tweets over het merk en het bedrijf in de gaten houdt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid