Overslaan en naar de inhoud gaan

Investor relations officers verleggen hun focus

Leidende investor relations officers vergroten hun ‘disclosure’ en gaan zich concentreren zich op langetermijninformatie, aldus een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek gaat over hoe de communicatie met investeerders is veranderd en welke uitdagingen de ondernemingen dit jaar te wachten staan. De uitkomsten van het onderzoek laten zien dat het zelfvertrouwen onder investor relations officers (‘iro’s’) en hun ondernemingen weliswaar toeneemt, maar dat er enige mate van onzekerheid en voorzichtigheid blijft bestaan.
De belangrijkste conclusies van het onderzoek:
- Iro’s zetten een nieuwe koers in na de financiële crisis.
- Het vertrouwen keert geleidelijk terug.
- Het geven van ‘disclosure’ en ‘guidance’ neemt toe en er is meer aandacht voor ‘debt-disclosure’.
- Er is een verschuiving van kortetermijndenken en -overleven naar langetermijndenken en -mogelijkheden.
- Een kwart van de ondernemingen vindt dat de kwaliteit van analistenrapporten het afgelopen jaar achteruit is gegaan.
- Iro’s zijn gedwongen om zich bezig te houden met een breder scala aan corporate governance issues.

related partner content for mobile comes here

Iro’s hebben de moeilijke en onzekere omstandigheden het hoofd geboden door meer informatie te verstrekken. Meer dan 50 procent van de respondenten heeft in de afgelopen 12 maanden zijn ‘disclosure’ veranderd of is van plan dat te doen. Er zijn ook signalen dat er meer nadruk wordt gelegd op langetermijninformatie, wat erop wijst dat er een veranderde focus is van denken op de korte termijn naar de mogelijkheden op de lange termijn.
Het onderzoek geeft blijk van meer zelfvertrouwen, wat wordt resulteert in meer communicatie. 60 procent van de respondenten heeft de mix van communicatiekanalen gewijzigd of is van plan dat te doen, waarbij de communicatie over minstens één kanaal is of wordt uitgebreid. De grootste verandering in de communicatiemix is de groei in het aantal one-on-ones, genoemd door 41 procent van de respondenten, gevolgd door meer roadshows en zogenoemde capital market-dagen. 39 procent van de ondervraagden heeft het aantal investeerders- en analistenbijeenkomsten verhoogd of is van plan dit te doen.
Het onderzoek is gebaseerd op de mening van 127 iro’s van bedrijven uit zeventien Europese landen, waaronder Nederland, en 35 van de 39 FTSE sectorindexen.
Voor meer informatie over het onderzoek klik .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in