Overslaan en naar de inhoud gaan

Explosieve groei werkzoekenden marketingbranche

Er is sinds september 2005 een explosieve groei van werkzoekenden in de marketing- en communicatiebranche. De cv’s namen toe met 223…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een inventarisatie van NationaleVacaturebank.nl. Niki Putman, junior productmanager van de carrièresite: ‘Een toename in september is normaal, door de nieuw afgestudeerden, maar dit is extreem. In 2004 was de stijging in september slechts 43 procent.’
Dat momenteel veel mensen werk zoeken in de communicatie, duidt er volgens Putman op dat niet alleen afgestudeerden, maar ook mensen met ervaring weer op zoek gaan naar een andere baan. ‘Deze trend heeft zich in januari 2006 doorgezet, zodat we nu duidelijk kunnen spreken van meer beweging in de markt en een aantrekkende economie.’

related partner content for mobile comes here

Het verschil tussen de aangeboden vacatures en cv’s in deze branche is nu gedaald, ondanks de explosieve toename van werkzoekenden. Met een opleiding communicatie/PR ben je op het moment iets beter af dan met een opleiding in de marketingrichting. Putman: ‘De vooruitzichten voor deze branche zijn positief. Steeds meer communicatiespecialisten zijn actief op de markt en ook de vacatures laten weer een stijging zien.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in