Overslaan en naar de inhoud gaan

Mummy cool

Sinds coole dames als Madonna en Heidi Klum kinderen hebben, is het in de media hip om moeder te zijn. Maar zijn we niet een beetje te ver…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrouwen die in deze tijd een kind krijgen, weten dat ze zich tijdens en na hun zwangerschap goed moeten verzorgen. Niet alleen om gezond te blijven, maar ook om er goed uit te blijven zien – het lukt Hollywood-vrouwen immers ook? Bovendien: mannen lopen weg bij vrouwen die eruit zien als moeders.

related partner content for mobile comes here

Ook reclame en media laten gretig zien hoe het moet. Met rolmodel Heidi Klum voorop – die eruit ziet alsof een baby krijgen niet meer is dan een paar sit-ups doen. Dus kunnen artdirectors weinig bezwaar meer maken tegen moeders. Zeker als het kind er ook nog een beetje hip uitziet, kunnen ze prima in de visual geïntegreerd worden. Eén klein schoonheidsfoutje misschien: is het baby’tje niet wat vet? Of komt dat omdat modelmammie maar 37 kilo weegt? In een recente Gucci-campagne zien we twee graatmagere modellen die ‘hun’ babies als handtassen vasthouden. Het kind als accessoire, het moet niet gekker worden. Veronika Classen, professor spraak en communicatie aan de hogeschool voor de kunst in Kiel, pleit er dan ook voor dat de reclamebeelden zéker vrouwen en kinderen laten zien, maar dan normale, zelfbewuste moeders die er gewoon goed uitzien, niet als vrouwen die voornamelijk voor de spiegel staan.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in