Mummy cool


Vrouwen die in deze tijd een kind krijgen, weten dat ze zich tijdens en na hun zwangerschap goed moeten verzorgen. Niet alleen om gezond te blijven, maar ook om er goed uit te blijven zien – het lukt Hollywood-vrouwen immers ook? Bovendien: mannen lopen weg bij vrouwen die eruit zien als moeders.
Ook reclame en media laten gretig zien hoe het moet. Met rolmodel Heidi Klum voorop – die eruit ziet alsof een baby krijgen niet meer is dan een paar sit-ups doen. Dus kunnen artdirectors weinig bezwaar meer maken tegen moeders. Zeker als het kind er ook nog een beetje hip uitziet, kunnen ze prima in de visual geïntegreerd worden. Eén klein schoonheidsfoutje misschien: is het baby’tje niet wat vet? Of komt dat omdat modelmammie maar 37 kilo weegt? In een recente Gucci-campagne zien we twee graatmagere modellen die ‘hun’ babies als handtassen vasthouden. Het kind als accessoire, het moet niet gekker worden. Veronika Classen, professor spraak en communicatie aan de hogeschool voor de kunst in Kiel, pleit er dan ook voor dat de reclamebeelden zéker vrouwen en kinderen laten zien, maar dan normale, zelfbewuste moeders die er gewoon goed uitzien, niet als vrouwen die voornamelijk voor de spiegel staan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid