Postbank: klantgegevens onbetrouwbaar
'We hebben gemerkt dat de informatie vaak niet klopt waardoor misverstanden ontstaan’, zegt Maarten van den Bosch, directeur callcenters van Postbank tegen Het Financieele Dagblad. Volgens hem neemt de kans op foute informatie steeds verder toe naarmate meer databestanden aan elkaar worden gekoppeld.
Persoonlijke gegevens die iemand over de telefoon vertelt, worden volgens Van den Bosch door Postbank niet opgeslagen. De bank probeert de omzet via zijn callcenters te verhogen door klanten na het beantwoorden van vragen producten aan te bieden.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHet succes is sterk afhankelijk van de informatie die over klanten bekend is. Ingekochte gegevens blijken vooral onbetrouwbaar als het gaat om gezinssamenstelling en familieomstandheden. Callcenter-medewerkers gaan vaak uit van de juistheid van die informatie. Dit leidt in geval van overlijden of scheiding tot pijnlijke situaties.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid