Overslaan en naar de inhoud gaan

Postbank: klantgegevens onbetrouwbaar

Postbank is veel terughoudender geworden met het gebruiken van ingekochte klantgegevens, omdat ze onbetrouwbaar zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'We hebben gemerkt dat de informatie vaak niet klopt waardoor misverstanden ontstaan’, zegt Maarten van den Bosch, directeur callcenters van Postbank tegen Het Financieele Dagblad. Volgens hem neemt de kans op foute informatie steeds verder toe naarmate meer databestanden aan elkaar worden gekoppeld.

related partner content for mobile comes here

Persoonlijke gegevens die iemand over de telefoon vertelt, worden volgens Van den Bosch door Postbank niet opgeslagen. De bank probeert de omzet via zijn callcenters te verhogen door klanten na het beantwoorden van vragen producten aan te bieden.

Het succes is sterk afhankelijk van de informatie die over klanten bekend is. Ingekochte gegevens blijken vooral onbetrouwbaar als het gaat om gezinssamenstelling en familieomstandheden. Callcenter-medewerkers gaan vaak uit van de juistheid van die informatie. Dit leidt in geval van overlijden of scheiding tot pijnlijke situaties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in