Overslaan en naar de inhoud gaan

Vlamingen experimenteren met TV-reclame

Vlaamse omroep VTM lanceert deze maandag de 'single spot', een reclameblok met slechts één reclameboodschap. En op Kanaaltwee worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘single spot’ komt tussen 'Het Nieuws' en 'Het Weer'.
Steeds meer tv-zenders experimenteren met nieuwe reclameformules. De Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa), het moederbedrijf achter de televisiezenders VTM, Kanaaltwee en Jimtv, neemt het voortouw in België, nadat het in 2005 de inkomsten zag dalen met 20 miljoen euro (of 9 procent van het totale budget).

related partner content for mobile comes here

De 'single spot' is de eerste van een reeks vernieuwingen die de VMMa doorvoert om adverteren op televisie aantrekkelijker te maken. 'De boodschap springt veel meer in het oog, omdat er geen andere adverteerders in de buurt zijn', aldus Carl Schelstraete van de marketingafdeling van VTM. 'Bovendien zorgt het kortere reclameblok er voor dat er minder kijkers wegzappen. Binnen afzienbare tijd breiden we het concept uit naar andere tijdstippen.'

Een tweede innovatie: het 'splitscreen'. Tijdens de uitzending van het Belgisch kampioenschap veldrijden afgelopen zondag, loopt de wedstrijd gewoon door tijdens de reclame. 'Tweederde van het scherm wordt voorbehouden voor de commerciële boodschappen, op het andere derde kan de kijker de wedstrijd gewoon blijven volgen', legt Schelstraete uit.

De omroep ziet de marcom-actie van Philips (het bedrijf kocht de volledige reclamezendtijd van het Amerikaanse actualiteitenmagazine '60 Minutes' op, om vervolgens de helft aan de redactie terug te geven) ook wel zitten. ‘Die formule is ook bij ons bespreekbaar', zegt Schelstraete. 'Als een adverteerder wil stunten, dan kan hij dat. Maar daar staat natuurlijk ook een prijskaartje tegenover.'

(bron: De Tijd)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in