Vlamingen experimenteren met TV-reclame
De ‘single spot’ komt tussen 'Het Nieuws' en 'Het Weer'.
Steeds meer tv-zenders experimenteren met nieuwe reclameformules. De Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa), het moederbedrijf achter de televisiezenders VTM, Kanaaltwee en Jimtv, neemt het voortouw in België, nadat het in 2005 de inkomsten zag dalen met 20 miljoen euro (of 9 procent van het totale budget).
De 'single spot' is de eerste van een reeks vernieuwingen die de VMMa doorvoert om adverteren op televisie aantrekkelijker te maken. 'De boodschap springt veel meer in het oog, omdat er geen andere adverteerders in de buurt zijn', aldus Carl Schelstraete van de marketingafdeling van VTM. 'Bovendien zorgt het kortere reclameblok er voor dat er minder kijkers wegzappen. Binnen afzienbare tijd breiden we het concept uit naar andere tijdstippen.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEen tweede innovatie: het 'splitscreen'. Tijdens de uitzending van het Belgisch kampioenschap veldrijden afgelopen zondag, loopt de wedstrijd gewoon door tijdens de reclame. 'Tweederde van het scherm wordt voorbehouden voor de commerciële boodschappen, op het andere derde kan de kijker de wedstrijd gewoon blijven volgen', legt Schelstraete uit.
De omroep ziet de marcom-actie van Philips (het bedrijf kocht de volledige reclamezendtijd van het Amerikaanse actualiteitenmagazine '60 Minutes' op, om vervolgens de helft aan de redactie terug te geven) ook wel zitten. ‘Die formule is ook bij ons bespreekbaar', zegt Schelstraete. 'Als een adverteerder wil stunten, dan kan hij dat. Maar daar staat natuurlijk ook een prijskaartje tegenover.'
(bron: De Tijd)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid