Overslaan en naar de inhoud gaan

Eric Schmidt: ‘Internet zoals we het nu kennen, gaat verdwijnen’

De oorzaak is dat op een gegeven moment alles met elkaar verbonden is, meent de topman van Google.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Schmidt vertelde de aanwezigen tijdens een paneldiscussie bij het World Economic Forum in het Zwitserse Davos dat het de toekomst zal zijn dat internet in zijn huidige vorm zal verdwijnen.

related partner content for mobile comes here

Altijd, overal

Hij verwacht dat  niet zozeer het wereldwijde web zal verdwijnen, maar de technologie die los staat van andere zaken. ‘Op een gegeven moment zijn er zoveel IP-adressen, apparaten, sensoren, wearables, dingen waarmee je interacteert dat je je niet eens meer bewust bent van het feit dat het internet is. Internet zal er altijd zijn, overal.’

Hij gaf als voorbeeld een toekomstige kamer vol met sensoren. ‘Stel je voor dat de kamer die je binnenloopt, dynamisch is. Met jouw toestemming kan de kamer zich aanpassen aan jouw wensen en interacteren met alles wat zich in de kamer bevindt.’

Schmidt voorziet een zeer gepersonaliseerde en interactieve wereld die ons te wachten staat.

Geen pessimistisch toekomstbeeld

Hij was niet zo pessimistisch over het toekomstbeeld dat mensen hun baan verliezen vanwege steeds geavanceerdere computers. Hij voorspelt dat deze ontwikkeling juist zorgt voor nieuwe banen, waarvan zeven op de acht niet-technologisch van aard zijn, maar wel voordeel hebben van technologie.

Bron:

Foto: Wikipedia

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in