Overslaan en naar de inhoud gaan

PR is het beste creatieve vak om in te werken

US News zet pr-profs bovenaan ranglijst.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opmerkelijk rapport van Het onderzocht welke creatieve banen de beste perspectieven bieden, en stelde een top-3 samen. Op nummer 1: de pr-professional, gevolgd door architecten en art directors.  

related partner content for mobile comes here

Veranderende vaardigheden

US News komt tot deze rangschikking op basis van een aantal criteria, zoals de groei van de sector de komende 10 jaar, gemiddelde salarissen, kansen voor werkzoekenden, werkloosheidscijfers in het beroep, stress en de verhouding werk-privé.

US News koos niet zozeer het meest creatieve beroep, maar wel het creatieve beroep met de beste kansen. ‘Creatief’ in pr wordt uitgelegd als: ‘De praktijk vereist steeds veranderende vaardigheden en, boven alles, het vermogen zich aan te passen aan de eisen van een nieuwe media-landschap.’

27.000 pr-banen erbij

Vooral de vooruitzichten voor het vak zijn goed. Het Amerikaanse ministerie van Arbeid schat in dat er de komende 10 jaar meer dan 27.000 pr-banen bijkomen. Het berekende dat het voor een public relations-specialist 54.940 dollar in 2013 bedroeg. De best betaalde 10 procent van het vak is goed voor ongeveer 103.240 dollar, terwijl de onderste 10 procent gemiddeld 30.790 dollar verdient. De best betaalde Amerikaanse pr-profs wonen in het District of Columbia, San Francisco en Oakland, California.

Minder goed scoort het vak natuurlijk op stress en werk-privéverhouding, maar beide wogen slechts voor 5%  mee.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in