Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Hoofdredacteur van tijdschrift Wendy moet wel tegen kritiek kunnen’

Tien vragen aan Femmetje de Wind, uitgever van het blad Wendy (van Wendy van Dijk), over het bijna uitverkochte eerste nummer, supervisor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jouw bedrijf Wind Publishing is de uitgever van het in december voor het eerst uitgekomen tijdschrift van Wendy van Dijk. Hoe is Wendy bij jou terechtgekomen?
‘Eigenlijk zijn we bij toeval met elkaar in contact gekomen. Wij waren bezig een idee uit te werken voor het 25 jarig bestaan van RTL. Er is toen vanuit de afdeling research  bij RTL een onderzoek gedaan onder 4000 mediarespondenten over bladen en bekende Nederlanders. Daar kwam uit naar voren dat er behoefte was aan een blad van Wendy van Dijk. Toen wij dat met haar bespraken, gaf ze aan dat ze zelf ook al met een idee rondliep en dat ze dit in eigen beheer wilde gaan uitwerken. Die afspraak was zo prettig dat we een vervolg inplanden om samen door te denken over het concept. Het is vanuit een formatgedachte tot stand gekomen, om ons te onderscheiden van de glossy&;s. Wendy en ik zijn met een aantal conceptdenkers gaan zitten onder wie Erland Galjaard, Tom Kwant en Carolien Vader en met elkaar hebben we het concept voor Wendy ontwikkeld.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in