‘Hoofdredacteur van tijdschrift Wendy moet wel tegen kritiek kunnen’
Jouw bedrijf Wind Publishing is de uitgever van het in december voor het eerst uitgekomen tijdschrift van Wendy van Dijk. Hoe is Wendy bij jou terechtgekomen?
‘Eigenlijk zijn we bij toeval met elkaar in contact gekomen. Wij waren bezig een idee uit te werken voor het 25 jarig bestaan van RTL. Er is toen vanuit de afdeling research bij RTL een onderzoek gedaan onder 4000 mediarespondenten over bladen en bekende Nederlanders. Daar kwam uit naar voren dat er behoefte was aan een blad van Wendy van Dijk. Toen wij dat met haar bespraken, gaf ze aan dat ze zelf ook al met een idee rondliep en dat ze dit in eigen beheer wilde gaan uitwerken. Die afspraak was zo prettig dat we een vervolg inplanden om samen door te denken over het concept. Het is vanuit een formatgedachte tot stand gekomen, om ons te onderscheiden van de glossy's. Wendy en ik zijn met een aantal conceptdenkers gaan zitten onder wie Erland Galjaard, Tom Kwant en Carolien Vader en met elkaar hebben we het concept voor Wendy ontwikkeld.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid