Overslaan en naar de inhoud gaan

Kluwer wordt wereldwijd Wolters Kluwer

Een wereldwijde rebranding moet de positionering, de zichtbaarheid en de herkenbaarheid verbeteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kluwer verandert wereldwijd de bedrijfsnaam in Wolters Kluwer. Daar hoort ook een nieuwe slogan bij: &;When you have to be right&;. 

Dat meldt ceo Nederland Frans Klaassen in een mail aan relaties. De nieuwe pay-off moet de ambitie van het concern aangeven: &;We zijn er voor u wanneer het er echt op aan komt&;, aldus Klaassen. Volgens de topman verandert er intern niets. 

Van Wolters Kluwer naar Kluwer en weer terug
De naamsverandering maakt het er niet per se makkelijker op, want internationaal heette het concern al voor het grootste deel Wolters Kluwer. In Nederland werd de naam Kluwer - online uitgeverij en informatiedienstverlener voor professionals -  gevoerd.

Wolters Kluwer ontstond door de fusie in 1987 van uitgeverijen Kluwer en Wolters-Samsom. In 2001 hergroepeerde Wolters Kluwer Nederland zijn uitgeefactiviteiten in drie uitgeverijen: Kluwer, ten Hagen & Stam en Bohn Stafleu Van Loghum. Kluwer en Samsom integreerden in Nederland tot één bedrijf onder de naam Kluwer. 

Sinds 2003 valt Kluwer onder de divisie Legal, Tax & Regulatory Europe van Wolters Kluwer. In de afgelopen jaren hebben zowel Kluwer als Wolters Kluwer een transformatie doorgemaakt naar een online informatiedienstverlener.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in