#Namespotting Weekly: 'Je suis... Charlie'
Merknamen ontwikkelen is ons vak maar ook het verzamelen van opvallende en hilarische namen is inmiddels dagelijkse kost. Hoog tijd om de leukste vondsten te delen. De Namespotting Weekly verschijnt elke donderdag met een selectie van bijzondere en grappige merknamen en/of slogans. Elke week een selectie binnen een bepaald (actueel) thema.
De aanleiding was verschrikkelijk, maar opeens heet iedereen Charlie: 'Je suis Charlie'. De naam Charlie Hebdo is overigens een verwijzing naar de stripfiguur Charlie Brown en naar de Franse politicus Charles de Gaulle. 'Hebdo' is afgeleid van het Franse begrip hebdomadaire, dat 'wekelijks' betekent. Merken die gebaseerd zijn op een voornaam, zogenaamde voornaammerken, zijn talrijk. Denk aan Adam, Opel Adam, Albert, Alex, Alfred, Andy, Anna, Frau Antje, Ariel, Asterix & Obelix, Barbie, Ben & Jerry's, Bart, Belinda, Ben, Billy, Bob, Christoffel, Candy, Catherine, Cesar, Claire's, Chloe, Dirk, Edwin, Elle, Eppo, Eva het magazine, Eva de omroep, Eva de luchtvaartmaatschappij, Evi, Felix, Flipje, Floris, Fred & Ed, Friso (nu Hero Baby), Frits, George, Goedele, Gijs, Gillette Venus, Grazia, Hank, Hugo, Humberto, Humphrey’s, Iens, Ilse, Jaap, Jackie, Jan het tijdschrift, Jan de pannekoeken, Jan Accountants, Jip & Janneke, Joop, Jort, Jaap, Julia's, Katrien, Opel Karl, Katja, Kees, Kelly, Kelly Jeans, Kelly Fashion, Lee, Levi's, Linda, Loekie, Loesje, Loetje, LouLou, Maarten, Marc, Maja, Margriet, Maria, Marie Claire, Max, Mercedes, Mona, Mora, Noa, Nijntje, Oger, Otazu, Otto de webshop, Otto het uitzendbureau, Paula, Pim's, Penny, Perry, Raffaello, Rembrandt, Rob, Ramses, Robin, Roos , Sacha, Sindy, Sita, Suske & Wiske, Tarzan, Tina, Tod's, Tommie's de mini tompoucen, Tommies de snoepgroenten, Toon, Valentino, Veronica magazine / televisie / radio / vereniging, Victor & Rolf, Wendy, Wilhelmina, Willie, en Zara.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamTo name a few...
Leuker is het als de voornaam op een creatieve manier in de merknaam wordt gebruikt. Hieronder onze selectie van deze 'voornamelijke' namen.
An-dijvie.png
Laten we hopen dat de eigenaresse An heet.
GekkeGerrit.png
Gekke Gerrit, vernoemd naar Gerrit Hoksberg, de vestigingsmanager van de eerste winkel van Gekke Gerrit in Amsterdam.
Jantiek.png
De eigenaar zal wel Jan heten.
tEefje.png
't Eefje met spatie!
DickTevreden.png
Dik Voormekaar, maar dan anders.
FredToilet.png
Let ook even op het een 'winderig' logo...
HansAutoglans.png
Rijmende namen doet het altijd goed.
HansenFrietje.png
Knibbel Knabbel Cafetaria
AnnaTommie.png
Qua anatomie dus.
JohnWering.png
John verkoopt zonwering. John-wering dus.
HeelPhil.png
Heel veel.
DonBidon.png
Don Bidon, een prijsvergelijker voor online fiets-shops. Tja.
KeesKroket.png
Kees Kroket
KiekKeramiek.png
Kiek heeft kijk op Keramiek
SjonPlafon.png
Sjon Plafon
mafkees.png
MafKees
BobdeBouwer_kopie.jpg
Bob de Bouwer. Kunnen ze dat maken?!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid