Overslaan en naar de inhoud gaan

'Retailmarketeers zijn het beste in moderne marketing'

Van alle sectoren stappen marketeers in retail het eerste over naar nieuwe marketingtechnologieën.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook lopen ze voor wat betreft customer experience en algehele bedrijfsprestaties. Zo blijkt uit wereldwijd onderzoek van Forrester in opdracht van Oracle.

related partner content for mobile comes here

Forrester Consulting onderzocht onder marketingbeleidsmakers de impact van best-practices voor moderne marketing op de business, in verschillende sectoren.

In het onderzoek, getiteld: Why You Need To Be A Modern Marketer: The Business Impact of Marketing Maturity in the Age of the Customer werden 20 sectoren bekeken, waaronder elektronica, energie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, productie, media, retail en telecom.

Uit het onderzoek blijkt dat marketeers in retail koploper zijn in de overstap naar moderne marketing. Ook lopen ze voor wat betreft  investeringen in datamanagement en technologie voor gedragsmonitoring, en marketingintegratie.

De belangrijkste resultaten:

  • 46 procent van de retailorganisaties beschikt over realtime feedback en overzichten om zo de betrokkenheid van de consument en de marketingeffectiviteit te vergroten. In andere sectoren ligt dit percentage op 31 procent
  • 42 procent van de retailorganisaties maakt op dit moment gebruik van een volledig geïntegreerd cross-channel-marketingplatform voor uitgebreide marketingorkestratie. Ter vergelijking: in andere sectoren is dit 14 procent.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 492 marketingbeleidsmakers in uiteenlopende sectoren in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Australië.  ‘Moderne marketeers’ werden in het onderzoek gedefinieerd als &;marketeers die een combinatie van realtime voorspellende modellen en statistische technieken gebruiken, waaronder slimme doelgerichtheid en cross-channel-marketing, om zo te zorgen voor een gepersonaliseerde customer experience&;.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in