Overslaan en naar de inhoud gaan

Duurzame producten blijven hot

De Nederlandse consument blijft ook in economisch mindere tijden geïnteresseerd in duurzame producten. Een ruime meerderheid van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo' n 60 procent van de ondervraagde consumenten heeft opgemerkt dat het aanbod van duurzaam voedsel in de supermarkt de afgelopen jaren is toegenomen. Veel consumenten (69 procent) waarderen het als bedrijven met reclameacties aandacht geven aan duurzaamheid. Schuttelaar & Partners en MarketResponse doen onderzoek naar het consumentengedrag op dit gebied.

related partner content for mobile comes here

Volgens hun Duurzaamheidskompas kiezen vier op de tien Nederlanders ervoor eerder duurzame merken te kopen dan niet duurzame merken. Een even zo grote groep (40 procent) zegt bereid te zijn (iets) meer uit te geven voor duurzaamheid. Het aantal consumenten dat aangeeft bewust met duurzaamheid bezig te zijn (37procent) is hoger dan de afgelopen drie jaar. Dit geeft volgens de onderzoekers aan dat de markt voor duurzame producten wel tegen een stootje kan, en dat duurzame producten een structureel onderdeel van onze consumptiekeuzes vormen. Deze uitkomst wordt bevestigd door de jaarlijkse Monitor Duurzaam Voedsel van het LEI en het Ministerie van Economische Zaken, waarin de omzet van duurzame producten al drie jaar een stijgende lijn laat zien.

Uit het Duurzaamheidkompas blijkt ook dat een groot deel van de consumenten verlangt dat de overheid zich meer inzet voor duurzaamheid. Het merendeel van de ondervraagden beschouwt de overheid als hoofdverantwoordelijke voor duurzame ontwikkeling. Het bedrijfsleven wordt door slechts 15 procent in die rol gezien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in