Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Duurzame droom’ DE sterft in gezwam over theebeleving en kwalitatieve theepresentatie

Hoe communicatie en communicatie over duurzaamheid van elkaar kunnen verschillen.
DE
DE

‘Onze droom? Een duurzame koffie- en theemarkt.’ Douwe Egberts is op zijn site niet terughoudend in de ambities die het heeft. ‘Samen met u kunnen we die droom realiseren, voegt het toe, en: ‘Door voor koffie en thee van Jacobs Douwe Egberts te kiezen, bent u goed bezig.’

related partner content for mobile comes here

Het bewijs levert het ook. ‘In de reis van onze kopjes koffie en thee ontdekken we samen met onze partners graag meer over het gebruik van duurzame materialen, hergebruik en afvalverwerking.’ Zo worden papieren bekers apart ingezameld om er later nieuwe papierproducten van te maken. Overgebleven koffiedroes is de ondergrond voor het kweken van oesterzwammen.

Plastic verpakken in plastic

Het woord zwammen komt ook direct naar boven als Ivo Jongsma, woordvoerder van TU Eindhoven, via zijn persoonlijke twitteraccount een vraag achterlaat bij Douwe Egberts. Hij heeft een plastic theezakje, sowieso een bron van microplastic,  en dat is weer verpakt in een ander plastic zakje. Een beetje dubbelop. Kan dat niet wat duurzamer?, vraagt Jongsma Douwe Egberts Nederland.

Het antwoord komt erop neer dat we nergens op hoeven te rekenen, maar dan anders geformuleerd. Gelukkig weet de zakelijke afdeling ervan.
Pak er even een kopje thee bij:

vraag en antwoord DE
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in