Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe overheidscampagne van DOT: wijs (maar vooral onbezorgd) op reis

De nieuwe campagne van D&B, Open Now en TBWA (DOT) voor BZ en de Douane is gericht op de ‘homo sapiens travelaris’ (reizende mens).
Still uit de campagne Wijs op reis
Still uit de campagne Wijs op reis
Still uit de campagne Wijs op reis
Still uit de campagne Wijs op reis

DOT is een van de vijf partijen die eind 2018 na een Europese aanbesteding werden geselecteerd om te mogen pitchen op overheidscampagnes – tot nu toe won het 11 van de 24 ‘mini-competities’.

related partner content for mobile comes here

De gezamenlijke campagne voor het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Douane Wijs op Reis is gericht op de Nederlandse reiziger – of de ‘homo sapiens travelaris’, zoals de voice-over hem/haar noemt in de commercials. De twee overheidsinstanties voeren al langer bewustwordingscampagnes over reizen naar het buitenland, nu worden de krachten gebundeld en staat alle reisinformatie voortaan op één website: Wijs op Reis.

Een onbezorgde vakantie

Meer specifiek heeft de campagne 'tot doel mensen met een "promotiefocus" te bereiken. Een doelgroep die zich over het algemeen minder goed voorbereid en zich meer aangesproken voelt door communicatie die gaat over wat een goede voorbereiding kan opleveren, namelijk “een onbezorgde vakantie”, dan over de mogelijke risico’s die zich kunnen voordoen tijdens een reis', aldus Joris van Amerom, managing partner van Open Now.

'Via verschillende kanalen (TV, radio en online) worden positieve emoties die bij een reis horen, gekoppeld aan een goede voorbereiding zodat er een positieve associatie ontstaat.'

De oplettende luisteraar hoort na 43 jaar ook weer eens de stem van Kees van Kooten in een commercial, die de reizende mens beschouwt en advies geeft.

Binnenkort verschijnt een uitgebreid artikel met Joris van Amerom (Open Now), Rick van Baaren (D&B) en Rik Ledder (TBWA) in Adformatie.

Credits

Lead bureau: Open Now (DOT)

Gedragsstrategie: Open Now i.s.m. D&B

Regie: David de Winter

DOP: Gabor Deak

Productie: Menno Koop Productions

Edit: MRTN

Online & Geluid: Ambassadors

Verantwoordelijk bij Rijksoverheid: Mathilde Slump (Ministerie van Buitenlandse Zaken), Clarinda Moonen (Douane), Richard Visser (DPC)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in