Overslaan en naar de inhoud gaan

Amsterdamse Communicatie Prijs gaat naar 9 Tuindorpen Tocht

Jury bij monde van Betteke van Ruler prijst winnaar voor heldere doelstelling, passende middelen en doelgroepen, en een goed resultaat.
de tocht
de tocht

De 9 Tuindorpen Tocht ontwikkeld voor de 100ste verjaardag van de Van der Pekbuurt in Amsterdam-Noord heeft donderdagavond De Amsterdamse Communicatie Prijs 2019 (ACP) in de wacht gesleept. Deze wordt toegekend aan de beste campagne in de metropoolregio van de hoofdstad. 

related partner content for mobile comes here

Communicatie Netwerk Amsterdam, voorheen Welcom Amsterdam, reikt jaarlijks de communicatieprijs uit. Doel ervan is te inspireren en vakmanschap in de schijnwerpers te zetten.In Café De Sluyswacht werden de 8 genomineerde projecten gepresenteerd en de winnaar bekend gemaakt. 

'We zijn erg onder de indruk van de vasthoudendheid van initiatiefnemer Mariska van der Burgt die samen met vrijwilligers deze campagne heeft bedacht en uitgevoerd', zegt jury-voorzitter Betteke van Ruler, emeritus hoogleraar Communicatiewetenschappen UvA. Niemand van de instanties - woningcorporatie, gemeente - was geïnteresseerd in het project, benadrukt Van Ruler. 'Toch hebben ze doorgezet, een de aanhouder-wint-mentaliteit’.

De 9 Tuindorpen Tocht, die op 18 juli feestelijk werd geopend, is iets minder dan 20 kilometer en leidt langs historische hoogtepunten in Noord en exposities. Deelnemers konden de route per fiets, skates, te voet of in een bolderkar afleggen en stempels verzamelen om eventueel prijzen te winnen. De Fietsersbond heeft de tocht op zijn website opgenomen, waar ook de gps-coördinaten zijn te downloaden.

De campagne had volgens de jury een heldere doelstelling, passende middelen en doelgroepen en een goed resultaat. Van Ruler: 'Efficiënt en effectief, met veel aandacht voor participatie van de buurt, voor bonding onderling en voor uitstraling op mensen van buiten de buurt. En illustratief voor de communicatie-praktijk'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in