Overslaan en naar de inhoud gaan

Dubbel gevoel providers bij downloaddiensten

Providers worden op enorme kosten gejaagd door het massale gebruik van peer-to-peerdiensten zoals Grokster en Kazaa.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van het Britse bedrijf CacheLogic blijkt dat zeker 60 procent van de bandbreedte van providers wordt besteed aan het downloaden van muziek-, film- of gamesbestanden. Door de grote populariteit van internet via de kabel en via adsl is het gebruik van uitwisseldiensten gestegen. Hierdoor worden de providers 'verplicht' miljoenen dollars per jaar uit te geven aan bandbreedte, schrijft persbureau Reuters.

related partner content for mobile comes here

Providers blijven met een dubbel gevoel zitten. Aan de ene kant stappen veel gebruikers over op breedbandinternet omdat ze graag muziek, films en games downloaden en uitwisselen. Die breedbandabonnementen leveren extra geld op. Aan de andere kant moeten de providers extra in bandbreedte investeren, juist omdat er zoveel gebruik wordt gemaakt van uitwisseldiensten.´

Veel providers adverteren zelfs met spotjes waarin de voordelen van het downloaden met breedbandinternet worden benadrukt (Webwereld).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in