Overslaan en naar de inhoud gaan

Lange rij grootste frustratie klant

Lange rijen bij de kassa’s vormen de grootste frustratie bij de consument tijdens het winkelen. Die frustratie blijkt zo groot dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De frustratie top 5 ziet er als volgt uit:
1. lange rijen bij de kassa
2. producten die niet op voorraad zijn
3. moeite hebben met het vinden van winkelpersoneel aan wie iets gevraagd kan worden
4. artikelen die niet of niet goed zichtbaar geprijsd zijn
5. gebrek aan kennis van het personeel over de winkel en/of de producten.

related partner content for mobile comes here

Consumenten vinden het belangrijk dat deze problemen worden opgelost en zijn bereid om daarvoor gebruik te maken van nieuwe technologieën en technologische hulpmiddelen, zo vermeldt het onderzoeksrapport. De bereidheid hiertoe blijkt per land verschillend.

De grootste technologie-bereidheid hebben de Nederlanders en de Zweden: acht van de tien consumenten zeiden waarschijnlijk meer kwaliteitsproducten te kopen als gevolg van technologische innovaties. Van de Fransen en de Britten zeiden vijf van de tien in zulke gevallen waarschijnlijk meer te zullen kopen.
Klanten hechten ook erg aan een respectvolle, eerlijke en toegankelijke benadering. Zo behaalde de factor ‘zichtbare prijzen’ in alle onderzochte landen een tweede plaats.
Voor het onderzoek sprak researcher ORC International met 2.500 consumenten in vijf Europese landen: het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Zweden en Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in