Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft Nederlanders hecht niet aan moederdag

En, ontbijtje op bed gebracht of gekregen gisteren? Een bloemetje, tekening of misschien zelfs een sieraad of wasdroger? Dan hoorde u…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze cijfers komen van de Center Parcs Relax Index, een onderzoek naar het welzijn van Nederlanders, Duitsers en Belgen. Het onderzoek werd gehouden onder 1.200 Nederlanders, Duitsers en Belgen in de leeftijd van 18 tot 65 jaar. Voor 37,0% van de Nederlanders ‘hoeft Moederdag niet zo nodig’. 17,6% vindt het ‘een beetje onzin’. Van de 52,8% die moeder op één of andere manier wel in het zonnetje zet, neemt 34,5% een cadeau voor haar mee, 13,1 % gaat op bezoek en 5,2% belt haar op.

related partner content for mobile comes here

Het verschil tussen de waardering van Moederdag door moeders en kinderen is in Duitsland groter dan in Nederland en België. In Duitsland hecht 43,6% van de moeders veel waarde aan Moederdag tegenover 34,2% van de kinderen. Bij de Belgen zitten moeders en kinderen redelijk dicht bij elkaar; 46,6% van de moeders hecht daar veel waarde aan Moederdag tegenover 45,8% van de kinderen. Van de Nederlandse moeders hecht 29,9% veel waarde aan Moederdag, van de kinderen is dat 22,5%.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in