Overslaan en naar de inhoud gaan

Sony heeft productfocus nodig

Sony kondigde vorige week voor dit kwartaal een verlies van 840 miljoen euro aan. Het bedrijf heeft dringend behoefte aan een duidelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sony’s belangrijkste asset is merkvertrouwen, aldus Forrester. Maar om dat uit te buiten zal het bedrijf radicale beslissingen moeten nemen over zijn productlijn. Zo zou het verstandig zijn om een echte ‘pleasure’ pc te ontwerpen, toegespitst op digitale media, communicatie en thuisnetwerk. In de daling van gewone pc’s en mobieltjes is geen ommekeer te verwachten, en bovendien is Sony in geen van beide categorieën marktleider. Verder moeten ze een eind maken aan interne conflicten – het feit dat Sony zowel media-eigenaar als producent van apparatuur is, heeft de innovatie van apparatuur in de weg gestaan. Zo heeft Sony de ‘draagbare muziek’ categorie ontwikkeld met de transistorradio en de walkman, maar was het Apple die als eerste op de markt kwam met een harddisk MP3-speler, de iPod.

related partner content for mobile comes here

Tot slot moet Sony zorgen de eerste plaats op het gebied van online game-hardware terug te veroveren van Microsoft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in