Bewegende advertentie straks populairst online
Veertig procent van alle advertenties op internet zal tegen het eind van het jaar 2003 bewegende beelden bevatten, denkt internetbedrijf…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Deze zogeheten 'rich media'-advertenties gaan steeds meer lijken op de aloude televisiespot: groter, met meer bewegende beelden - en irritanter. Het aantal advertenties met bewegende beelden waren in het eerste kwartaal van 2003 volgens DoubleClick goed voor 28 procent van alle internetreclame. Een jaar geleden was dat nog 17 procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
DoubleClick zegt dat het percentage doorkliks niet meer doorslaggevend is onder adverteerders, aldus Planet Multimedia. Belangrijkst is dat merknamen opvallend op het beeldscherm verschijnen. Daarbij heeft Doubleclick zelf baat, want het wordt dan minder afgerekend op kliks.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid