Overslaan en naar de inhoud gaan

Contract AOL en Monster.com onderzocht

De Amerikaanse beurswaakhond SEC gaat nog meer advertentieovereenkomsten van AOL Time Warner onder de loep nemen, zoals het contract tussen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het mediaconcern ligt onder vuur van de Amerikaanse Securities and Exchange Commission (SEC) vanwege gerommel met de boekhouding. AOL zou bepaalde advertentiedeals ten onrechte bij de omzet hebben opgeteld. Nu wordt vooral het contract tussen AOL en vacaturesite Monster.com van honderd miljoen dollar onderzocht, meldt Webwereld. Ook kleinere overeenkomsten met DrKoop.com Catalina Marketing worden nagetrokken. Woordvoerders van genoemde bedrijven weigeren vooralsnog commentaar te geven op de nieuwe SEC-onderzoeken, aldus The Washington Post.

related partner content for mobile comes here

Al eerder werden deals van AOL onderzocht waarmee 400 en 190 miljoen dollar was gemoeid. De omzet van AOL Time Warner werd daardoor vanaf 1999 met enkele tientallen miljoenen dollars verhoogd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in