Groot sponsorcontract eerste divisie
Het contract moet nog worden getekend, maar directeur Edwin Lugt van de Coöperatie Eerste Divisie (CED) verwacht daarbij geen problemen. De sponsors zijn volgens Lugt bereid tot de forse investeringen omdat ze verzekerd zijn van een groot afzetgebied. Er zijn aan de clubs ruim bedrijven gelieerd en de totale groep supporters overstijgt de 100.000.
De eerstedivisieclubs krijgen hun geld niet zo maar. De sponsors verwachten van de verenigingen een inspanning. Hoe meer zij de sponsoren bij hun eigen aanhang en relaties promoten, hoe meer inkomsten ze uiteindelijk krijgen. Grofweg kunnen de clubs rekenen op 55.000 euro per jaar. Maar hoe meer supporters van pakweg TOP Oss een abonnement bij Vodafone nemen, hoe meer de club vervolgens incasseert.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaMet bedrijven als Toyota, Scarlett Telecom en ROWA Security heeft de CED ook contracten afgesloten. Het automerk voorziet de verenigingen bij voorbeeld van auto's, terwijl het beveiligingsbedrijf stewards opleidt. 'De kracht van de eerstedivisie is de collectiviteit. In de eredivisie is dit bijna onmogelijk. Aan de topdrie alleen al zijn allerlei verschillende grote Nederlandse bedrijven verbonden', zegt Lugt.
De Gouden Gids blijft overigens gewoon de hoofdsponsor van de eerstedivisie. Het eerste, driejarige contract loopt na dit seizoen af, maar de optie op verlenging is inmiddels gelicht. Daarom behoudt de eerste divisie ook komend seizoen zijn sponsornaam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid