Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet online reclame VS groeit

De omzet binnen online reclame in de Verenigde Staten is voor het tweede achtereenvolgende kwartaal gegroeid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Interactive Advertising Bureau (IAB) meldt een toename van 2,3 procent over het vierde kwartaal, tot een bedrag van 1,5 miljard dollar. In het derde kwartaal was er ook sprake van - een bescheiden - omzetgroei, met 1 procent. Daarvoor waren er zeven kwartalen met alleen maar omzetdaling.
Over geheel 2002 liep de omzet binnen online reclame in de Verenigde Staten nog wel terug, met zeventien procent tot 5,9 miljard dollar.
De laatste cijfers betekenen wederom een opsteker voor de branche, nadat eerder Yahoo goede resultaten bekend had gemaakt, aldus Emerce.

related partner content for mobile comes here

Yahoo behaalde in het eerste kwartaal 38 procent meer omzet bij de afdeling Marketing Services, de tak die verantwoordelijk is voor de diverse vormen van online reclame op de sites van Yahoo. De groei werd door het bedrijf toegeschreven aan algehele groei in de markt, maar ook aan de toenemende verkoop van pay-per-click reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in