Omzet online reclame VS groeit


Het Interactive Advertising Bureau (IAB) meldt een toename van 2,3 procent over het vierde kwartaal, tot een bedrag van 1,5 miljard dollar. In het derde kwartaal was er ook sprake van - een bescheiden - omzetgroei, met 1 procent. Daarvoor waren er zeven kwartalen met alleen maar omzetdaling.
Over geheel 2002 liep de omzet binnen online reclame in de Verenigde Staten nog wel terug, met zeventien procent tot 5,9 miljard dollar.
De laatste cijfers betekenen wederom een opsteker voor de branche, nadat eerder Yahoo goede resultaten bekend had gemaakt, aldus Emerce.
Yahoo behaalde in het eerste kwartaal 38 procent meer omzet bij de afdeling Marketing Services, de tak die verantwoordelijk is voor de diverse vormen van online reclame op de sites van Yahoo. De groei werd door het bedrijf toegeschreven aan algehele groei in de markt, maar ook aan de toenemende verkoop van pay-per-click reclame.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid