Overslaan en naar de inhoud gaan

Telco’s moeten ‘contact’ verkopen

Alle Europese telco’s kunnen waardevolle lessen leren van Vodafone live! en i-mode. I-mode heeft een goede dienstverlening en slechte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds de lancering in het voorjaar van 2002, is i-mode op 336.000 gebruikers blijven steken, in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk. De marketing is slecht, en i-mode worstelt om nieuwe klanten binnen te krijgen. Maar wie eenmaal klant ís, raakt niet uitgesproken over de uitstekende service, en de gemiddelde i-mode gebruiker besteedt 7 euro meer dan andere gebruikers. Bij Vodafone live! is het net andersom. Het heeft zojuist z’n target van 1 miljoen gebruikers gehaald, maar vanwege de belabberde service lopen heel veel gebruikers weg zodra de gratis probeerperiode verlopen is.

related partner content for mobile comes here

Wat moeten telco’s doen om én veel gebruikers aan zich te binden, én bekend te staan om goede dienstverlening? Hun content ‘conversational’ maken, zegt Forrester. Dat wil zeggen, niet bijvoorbeeld een simpel weerbericht versturen, maar daar de mogelijkheid bij bieden om weerkaartjes aan vrienden te sturen, met een uitnodiging voor een picknick of een waarschuwing om voorzichtig te rijden in de mist. Ze moeten geen pure diensten verkopen, maar ‘states of mind’. Wat ze verkopen is contact, persoonlijke relaties en gedeelde ervaringen. Zoals Disney geen pretpark vermarkt, maar magie. En de Bodyshop geen beautyproducten, maar natuurbescherming.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in