Overslaan en naar de inhoud gaan

Ex-TBWA’er René Romer en Nalini Hirasingh starten diversity marketing-bureau.

René Romer en Nalini Hirasingh hebben het bureau EtnoMediair opgericht. EtnoMediair presenteert zich als een bureau dat de culturele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Romer was tot 1 maart 2003 Strategy Director bij TBWA\Direct Company. Hirasingh hield zich al bezig met de exploitatie van cultural en cross-cultural internetportals.

related partner content for mobile comes here

EtnoMediair wil geen traditioneel etnomarketingbureau zijn. De oprichters praten liever over diversity marketing dan over etnomarketing. Romer: ‘Immers, etnomarketing is toch vooral gestoeld op het geïsoleerd benaderen van de verschillende etnisch-culturele gemeenschappen; het bewerken van de markt ‘langs etnische lijnen’. Diversity marketing tracht echter op alle niveaus van marketing en marketingcommunicatie bewustzijn te creëren voor de diversiteit van de Nederlandse samenleving.’

EtnoMediair wil niet ‘langs etnische lijnen’ denken, maar in communities. Niet de adverteerders bepalen tot welke community mensen (moeten) behoren, maar het is de doelgroep zélf die beslist hoe ze willen worden benaderd. De ene Turkse jongere voelt zich helemaal thuis binnen de community van Now & Wow, de ander voelt zich prettiger binnen de Turkse dancing Club Layla. De één wil graag in de Turkse taal worden benaderd, de ander in het Nederlands. Maar volgend jaar kan dat weer anders zijn.
Naast het exploiteren en uitbouwen van een aantal internetportals, is EtnoMediair marketing-, communicatie- en mediaconsultant. Verder begeleidt EtnoMediair kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met Motivaction.

René Romer is auteur van het boek ‘Thuis in Nederland, praktisch handboek voor Diversity Marketing’, dat vorig jaar bij Kluwer verscheen. Nalini Hirasingh vervulde gedurende vijf jaar diverse sales functies binnen Coca-Cola Enterprises Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in