Ex-TBWA’er René Romer en Nalini Hirasingh starten diversity marketing-bureau.


Romer was tot 1 maart 2003 Strategy Director bij TBWA\Direct Company. Hirasingh hield zich al bezig met de exploitatie van cultural en cross-cultural internetportals.
EtnoMediair wil geen traditioneel etnomarketingbureau zijn. De oprichters praten liever over diversity marketing dan over etnomarketing. Romer: ‘Immers, etnomarketing is toch vooral gestoeld op het geïsoleerd benaderen van de verschillende etnisch-culturele gemeenschappen; het bewerken van de markt ‘langs etnische lijnen’. Diversity marketing tracht echter op alle niveaus van marketing en marketingcommunicatie bewustzijn te creëren voor de diversiteit van de Nederlandse samenleving.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
EtnoMediair wil niet ‘langs etnische lijnen’ denken, maar in communities. Niet de adverteerders bepalen tot welke community mensen (moeten) behoren, maar het is de doelgroep zélf die beslist hoe ze willen worden benaderd. De ene Turkse jongere voelt zich helemaal thuis binnen de community van Now & Wow, de ander voelt zich prettiger binnen de Turkse dancing Club Layla. De één wil graag in de Turkse taal worden benaderd, de ander in het Nederlands. Maar volgend jaar kan dat weer anders zijn.
Naast het exploiteren en uitbouwen van een aantal internetportals, is EtnoMediair marketing-, communicatie- en mediaconsultant. Verder begeleidt EtnoMediair kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met Motivaction.
René Romer is auteur van het boek ‘Thuis in Nederland, praktisch handboek voor Diversity Marketing’, dat vorig jaar bij Kluwer verscheen. Nalini Hirasingh vervulde gedurende vijf jaar diverse sales functies binnen Coca-Cola Enterprises Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid