Nederlanders fanatiekste surfers


In sommige gevallen is de invloed van technologie op consumenten erg stereotiep. Zo vinden Duitsers dat technologie ze vooral helpt om meer werk gedaan te krijgen, ondervinden Fransen en Italianen de meeste invloed op de manier waarop ze met hun geliefden communiceren, en zijn Britten het meest enthousiast over de nieuwe mogelijkheden in fun en entertainment. In Duitsland wordt er het minst televisie gekeken, terwijl de tv het langst aan staat – of er nu iemand naar kijkt of niet – in Spanje, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Met 46 procent die 16 uur of meer per week op internet zit, zijn Nederlanders de fanatiekste surfers. Deze groep heavy surfers is 12 procent groter dan in de rest van Europa.
Italianen zijn weer grotere telefoneerders. Vijf procent pleegt meer dan 15 telefoontjes per dag op z’n mobiel. In Engeland voert meer dan 90 procent minder dan 6 gesprekken per dag.
Als selectiecriterium voor technologie hanteren de Spanjaarden vooral de prestige van producent en retailer. Italianen gaan vooral af op marktleiderschap. Dat vinden de Nederlanders totaal niet belangrijk, en zij blijken ook minder geïnteresseerd in koopjes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor de volgende generatie mobiele telefoons is de meeste belangstelling in Frankrijk. Duitsland en Nederland lopen achteraan in die interesse.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid