Overslaan en naar de inhoud gaan

Irak-oorlog funest voor advertentiebestedingen

De aanstaande oorlog in Irak drukt de hoop op herstel van de advertentiemarkt na twee zwakke jaren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de verwachtingen zouden de advertentiebestedingen in de VS dit jaar marginaal groeien en terugkomen op 3,3 pct, terwijl er weinig of geen groei werd verwacht in Europa. Dit herstel verdampt geheel met een oorlog in het verschiet, is de verwachting van onder meer de Fachverband Werbung in Oostenrijk.

related partner content for mobile comes here

In de VS kijkt de branche angstvallig uit naar de Oscar-uitreikingen, die een indicatie zouden geven voor de gezondheid van de branche. Enkele grote bedrijven hebben aangekondigd dat ze hun reclameboodschap zullen aanpassen.

Zo zal de DeBeers groep niet haar moederdag-slogan ‘The mother of all Mother’s Day gifts’ gebruiken wegens ongewenste associaties met Irak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in