Irak-oorlog funest voor advertentiebestedingen
De aanstaande oorlog in Irak drukt de hoop op herstel van de advertentiemarkt na twee zwakke jaren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Volgens de verwachtingen zouden de advertentiebestedingen in de VS dit jaar marginaal groeien en terugkomen op 3,3 pct, terwijl er weinig of geen groei werd verwacht in Europa. Dit herstel verdampt geheel met een oorlog in het verschiet, is de verwachting van onder meer de Fachverband Werbung in Oostenrijk.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In de VS kijkt de branche angstvallig uit naar de Oscar-uitreikingen, die een indicatie zouden geven voor de gezondheid van de branche. Enkele grote bedrijven hebben aangekondigd dat ze hun reclameboodschap zullen aanpassen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftZo zal de DeBeers groep niet haar moederdag-slogan ‘The mother of all Mother’s Day gifts’ gebruiken wegens ongewenste associaties met Irak.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid