Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne KWF: meer bewegen, minder kanker

Op 10 mei is de nieuwe campagne van de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds (KWF) ‘101 beweegredenen’ van start…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat dagelijks meer bewegen een risicoverlagend effect heeft ten aanzien van borstkanker en dikke darmkanker. Dit blijkt uit een overzichtsstudie van TNO Voeding in februari dit jaar, uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Kankerbestrijding/Koningin Wilhelmina Fonds (KWF).

related partner content for mobile comes here

Reden voor het KWF de komende jaren, in het licht van een gezonde leefstijl, ook aandacht te schenken aan het belang van meer bewegen. De aftrap van de KWF-beweegcampagne werd gegeven bij de startplaats van de Landelijke Fietsdag in Hilversum, onder leiding van sportverslaggever Humberto Tan. Centraal in deze nieuwe campagne staan 101 beweegredenen om dagelijks in actie te komen, zonder dat méér bewegen actief sporten betekent. De nadruk ligt op het uitbreiden van ’normale’ alledaagse activiteiten. De komende jaren zal het KWF de beweegcampagne onder meer via brochures, posters, advertenties, radio- en tv-spots onder de aandacht brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in