Een op drie bedrijven worstelt met ROI op CRM
Voor het onderzoek werden honderd bedrijven in Europa ondervraagd. Daaruit blijkt dat 75 procent van de ondernemingen een crm-systeem in huis hebben. Een groot aantal respondenten gaf echter aan niet te weten wanneer ze hun technologie zouden gaan updaten of upgraden. Verder werd duidelijk dat de verwachte kosten versus RoI het grootste struikelblok vormen voor toekomstige investeringen. Andere belemmeringen zijn bezorgdheid over systeemintegratie (21 procent) en gewenste functionaliteit en gebruiksproblemen (17 procent).
De Zwitsers hebben de meeste haast met het terugverdienen van hun crm-investering. 80 procent van de Zwitserse bedrijven verwacht volledige RoI binnen één jaar. De Duitsers zitten daar vlak achter met 70 procent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVolgens Fergus Gloster, vice-president marketing van salesforce.com, liggen er nog volop kansen voor crm: ‘Het verzet tegen crm heeft de laatste jaren meer te maken gehad met intuïtie dan met feedback van wetenschappelijk onderbouwde meettechnieken. Bedrijven moeten met hun crm-vendors samenwerken om RoI-doelstellingen te formuleren en deze te bespreken tijdens de contractonderhandelingen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid