Overslaan en naar de inhoud gaan

Een op drie bedrijven worstelt met ROI op CRM

35 procent van de bedrijven in Europa heeft geen enkel idee wanneer ze Return on Investment (RoI) van hun CRM-technologie kunnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het onderzoek werden honderd bedrijven in Europa ondervraagd. Daaruit blijkt dat 75 procent van de ondernemingen een crm-systeem in huis hebben. Een groot aantal respondenten gaf echter aan niet te weten wanneer ze hun technologie zouden gaan updaten of upgraden. Verder werd duidelijk dat de verwachte kosten versus RoI het grootste struikelblok vormen voor toekomstige investeringen. Andere belemmeringen zijn bezorgdheid over systeemintegratie (21 procent) en gewenste functionaliteit en gebruiksproblemen (17 procent).

related partner content for mobile comes here

De Zwitsers hebben de meeste haast met het terugverdienen van hun crm-investering. 80 procent van de Zwitserse bedrijven verwacht volledige RoI binnen één jaar. De Duitsers zitten daar vlak achter met 70 procent.

Volgens Fergus Gloster, vice-president marketing van salesforce.com, liggen er nog volop kansen voor crm: ‘Het verzet tegen crm heeft de laatste jaren meer te maken gehad met intuïtie dan met feedback van wetenschappelijk onderbouwde meettechnieken. Bedrijven moeten met hun crm-vendors samenwerken om RoI-doelstellingen te formuleren en deze te bespreken tijdens de contractonderhandelingen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in