Overslaan en naar de inhoud gaan

De Persgroep begint ADR Nieuwsmedia

Binnen deze organisatie vallen landelijk dagblad AD, zeven regiotitels en 57 regionale edities.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het merk bereikt volgens de Persgroep in totaal 3,6 miljoen lezers (dagelijks via de papieren krant), 7,9 miljoen (via het web) en 12 miljoen (via de app) bezoekers per maand. 

ADR Nieuwsmedia telt bijna 900 journalisten. De centrale redactie in Rotterdam verslaat het internationale en nationale nieuws en achtergronden voor het AD, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, de Gelderlander, de Stentor, PZC en Tubantia. De regioredacties verslaan al het eigen regionale en lokale nieuws. Met ingang van vandaag kennen alle titels een vernieuwde lay out.

related partner content for mobile comes here

ADR Nieuwsmedia is een bundeling van de sterkste regionale merken van Nederland. Hiervoor is een nieuwe logofamilie ontwikkeld. Het straalt enerzijds de verbinding uit, anderzijds het eigene van het regio. De ADR-familie wordt gekenmerkt door het gebruik van vierkante, meest rode logo’s.

Campagnethematiek
De acht merken van ADR Nieuwsmedia gaan gezamenlijk campagne voeren richting consument en zakelijke markt. De thematiek die hierbij gekozen is ‘ADR komt dichterbij’. Door de hoge bereiksdichtheid per gebied, van 25 tot 40 procent, hebben de ADR-merken in hun eigen regio’s een leidende rol in nieuwsvoorziening. Hoe dichterbij iets gebeurt, hoe groter het wordt.

Veranderingen in de krant
De introductie van ADR Nieuwsmedia gaat gepaard met enkele veranderingen in de krant. Naast een nieuwe vormgeving zijn er elke dag meer pagina’s economie. Voor specifiek de nationale editie van AD komen er dagelijks extra pagina’s rond gezondheid, wonen, uitgaan, geld en werk. Daarnaast is het columnistenteam uitgebreid: Halina Reijn (maandag), Hanina Ajarai (dinsdag), Marjan Berk (woensdag), Anniek van den Brand (donderdag), Tommy Wieringa (vrijdag), Paul de Leeuw (zaterdag), Angela de Jong (over tv), Vincent Bijlo (over radio), Pauline Bijster en Özcan Akyol.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in