Duitse PR-professionals lopen hopeloos achter met inzet social influencers


Opvallend onderzoek onder Duits pr-professionals. Die blijken schokkend weinig belang te hechten aan de inzet van social influencers. Op de vraag welke doelgroepen ze de belangrijkste vinden voor hun werk, komen de influencers op Facebook, YouTube, Twitter en Instagram ver achter de traditionelere doelgroepen.
Journalisten belangrijkst
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoJournalisten zijn nog steeds de belangrijkste beïnvloeders in ogen van de Duitse pr-professionals. Driekwart van hen vindt journalisten ‘zeer belangrijk’ voor het werk. Op de tweede plaats noemen ze hun eigen klanten (68%), op een derde plaats volgen de eigen werknemers (46%).
YouTube en Instagram: 6%
Dat zijn heel wat hogere cijfers dan die voor de ‘nieuwe’ doelgroepen. Slechts 18% vindt Facebook-influencers erg belangrijk, Twitteraars scoren hier 9%, terwijl influencers via YouTube en Instagram slechts door 6% van grote waarde wordt geacht.
Voor de PR Trendmonitor van PR Newswire en Faktenkontor werden ruim 650 Duitse PR-professionals ondervraagd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid