Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse PR-professionals lopen hopeloos achter met inzet social influencers

Journalisten nog steeds belangrijkste doelgroep
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Opvallend onderzoek onder Duits pr-professionals. Die blijken schokkend weinig belang te hechten aan de inzet van social influencers. Op de vraag welke doelgroepen ze de belangrijkste vinden voor hun werk, komen de influencers op Facebook, YouTube, Twitter en Instagram ver achter de traditionelere doelgroepen.

related partner content for mobile comes here

Journalisten belangrijkst

Journalisten zijn nog steeds de belangrijkste beïnvloeders in ogen van de Duitse pr-professionals. Driekwart van hen vindt journalisten ‘zeer belangrijk’ voor het werk. Op de tweede plaats noemen ze hun eigen klanten (68%), op een derde plaats volgen de eigen werknemers (46%).

YouTube en Instagram: 6%

Dat zijn heel wat hogere cijfers dan die voor de ‘nieuwe’ doelgroepen. Slechts 18% vindt Facebook-influencers erg belangrijk, Twitteraars scoren hier 9%, terwijl influencers via YouTube en Instagram slechts door 6% van grote waarde wordt geacht.

Voor de PR Trendmonitor van PR Newswire en Faktenkontor werden ruim 650 Duitse PR-professionals ondervraagd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in